Skotare

Bruunett 678F velt

22 inlĂ€gg 4870 visningar 4 följer Svara, dela mm...  

Den hÀr trÄden har Ànnu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Rottne skotare kategori

Bruunett 678F velt

jfriisvold  
#824600đŸ˜„ hadde eit uhell med ein rundballe som datt av hengeren, og ballen var fast i grabben. Krana var i fri og svinga til siden.
Velta. Knakk heldigvis ikke nakken nÄr jeg landa i taket...
Har fÄtt maskina pÄ hjula i gang og prÞvde Ä tÞrne motor for hÄnd.
Det virker som om noe blokkerer rotasjon.
kan det vĂŠre noe som har lĂžsnet i forbindelsen med velten, ventil-stenger eller lignende?
Det fĂžler ikke ut som kompresjon som stopper rotasjon.
NÄr jeg sjekker olje-pinnen sÄ er rÞret fullt av olje. Maskina har stÄtt pÄ hjula siden 27 des.
(

TS
Rottne skogsmaskiner
AnvÀndarvisningsbild

Re: Bruunett 678F velt

skogsBG  
#824615Kan det vara motorolja som runnit förbi kolven och blockerar pÄ uppsidan mot toppen ? Ta loss insprutarna och dra runt motorn .

jfriisvold  
#824638Mulig det er olje, men det kjennes ut som metal nÄr jeg prÞver Ä tÞrne. Olje siger vel ned pÄ en veke?

TS

dea  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#824656Jag hĂ„ller nog med SkogsBG ang lossa spridare och dra runt motorn, varit med och försökt tvinga igĂ„ng en motor som hade vatten i cylinder, dĂ€r jag rekommenderade att lossa spridare men han envisades med att det gĂ„r nog sĂ„ det blev krokig vevstake av det đŸ˜±

jfriisvold  
#824710Takk takk, ja tĂžr ikke Ă„ prĂžve Ă„ starte utan at den er tĂžrna 2-3 omdringer. Men som sagt sĂ„ er det for meg underlig at ikke oljen i peilerĂžret kommer ned til normalt nivĂ„. NĂ„ er det olje til plata pĂ„ peilepinnen. Kan de vĂŠre diesel? Lykter svart motorolje. Og nĂ„r jeg prĂžver Ă„ tĂžrne motor med hand, sĂ„ hĂžres det en pling đŸ› ïž FĂ„r prĂžve Ă„ ta ut dysene ja

TS
AnvÀndarvisningsbild

skogsjan695xl  
#824715Det Àr sÀkert olja över kolvarna. Ryck ur spridarna. Vi fick göra samma sak pÄ ena skotaren nÀr den vÀlte. Det var inte mycket olja men det rÀcker för att inte orka dra runt den.
Kör inte pÄ startmotorn dÄ du kan skada motorn.

jfriisvold  
#824738👍 Sender status nĂ„r jeg har skrudd ut dysene.

TS

jfriisvold  
#825919det var ikkje olje i sylindere, motoren tÞrner ca halv omdreining, begge veger, sÄ er det bom stopp.
Ser ut som stempel gÄr fint opp og ned pÄ den halve omdreiningen.
Andre Ärsaker?: noe som blokkerer veiv eller stempel pÄ undersida?
feil med hydr oljepumpe som gjer at?

TS

jfriisvold  
#825939la med reservetegning for kobling mellom dieselmotor og hydr pumpe. Er det mulig Ä demontere koblingen nÄr motoren ikkje kan tÞrne meir enn 1/2 omdreining?

TS

charger  
#826225Kanske blev nÄgot fel pÄ motorn ifall den gick en stund liggandes ingen smörjning till vevlager o ramlager

jfriisvold  
#826233Ja mulig det, men jeg tror jeg var bevisst ( ikke bevisstlÞs) hele tiden, og stoppa motoren i lÞpet av noen sekund. Virker mer som noe har lÞsnet og blokkerer rotasjon. PrÞver Ä ta ned bunnpanne i morgen. Mye extra arbeid for dÄrlig planlegging.....

TS

jfriisvold  
#826653Toke ned bunnpanne, oljetrÄg, men sÄg ikkje feil.
Opna deksel for tannhjul for kamaksel og dieselpumpe. Der fann vi biter fra muligens tannhjul.
MĂ„ vel ut med motor for Ă„ demontere dette?
Er det mulig Ă„ demontere/dele mellom hydr olje og dieselmotor uten Ă„ ta ned hydr pumpe?

TS

Cat554  
#826674Mener du skal kunne trekke hydraulikkpumpa bakover og henge den opp, og du kan vel ogsÄ demontere registerdeksel i hele fronten av motoren der den sitter, nÄr du har fÄtt av radiator mm.? Lenge siden jeg byttet motor i tilsvarende, sÄ husken svikter....

jfriisvold  
#826676Ok takk, prÞver Ä fÄ maskina under tak nu fÞr snÞ. SÄ fÄr jeg demontere grill og radiator. OljetrÄg var i allefall ikke mulig Ä ta ned uten Ä ta ut/opp motor.

TS

jfriisvold  
#826848Litt problem med Ä fÄ ut reimskive...
Stay tuned,
snart blir det Äpenbart hva feilen er, kanskje..

TS
Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).