Alvarsson skrev:Inte så mycket att va oense om i Orsas inlägg. En kraftig slrotningspremie på gamla och törstiga bilar vore väl inte fel?
Rena idiotin att muta folk att skrota bilar som fungerar, och inte särskilt "miljösmart".
Alvarsson skrev:Inte så mycket att va oense om i Orsas inlägg. En kraftig slrotningspremie på gamla och törstiga bilar vore väl inte fel?
tallen100 skrev:Alvarsson skrev:Inte så mycket att va oense om i Orsas inlägg. En kraftig slrotningspremie på gamla och törstiga bilar vore väl inte fel?
Rena idiotin att muta folk att skrota bilar som fungerar, och inte särskilt "miljösmart".
tallen100 skrev:Alvarsson skrev:Inte så mycket att va oense om i Orsas inlägg. En kraftig slrotningspremie på gamla och törstiga bilar vore väl inte fel?
Rena idiotin att muta folk att skrota bilar som fungerar, och inte särskilt "miljösmart".
Alvarsson skrev:tallen100 skrev:Alvarsson skrev:Inte så mycket att va oense om i Orsas inlägg. En kraftig slrotningspremie på gamla och törstiga bilar vore väl inte fel?
Rena idiotin att muta folk att skrota bilar som fungerar, och inte särskilt "miljösmart".
Regeringen håller med mig! 😀
https://www.di.se/nyheter/regeringen-in ... for-bilar/
Joakim S skrev:tallen100 skrev:Alvarsson skrev:Inte så mycket att va oense om i Orsas inlägg. En kraftig slrotningspremie på gamla och törstiga bilar vore väl inte fel?
Rena idiotin att muta folk att skrota bilar som fungerar, och inte särskilt "miljösmart".
Handlar ju längre inte om mutning, utan krav. Vet inte hur det gick med detta förslag, men det är ju en indikation på hur det kommer att bli. Tydligen mycket bättre att byta batteripack på elbilar vart 5:e eller 8:e år. Eller skrota den när den är 10 år gammal.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ota-bilen/
svampbob skrev:Det var någon som länkade till detta och tyckte att det hade blivit billigt.
Vi pratar om ca110 kr/milen om man väljer den billigaste Megane modellen med värmepump.
https://elbilen.se/nyheter/kraftigt-san ... ne-e-tech/
Alvarsson skrev:Joakim S skrev:tallen100 skrev:Alvarsson skrev:Inte så mycket att va oense om i Orsas inlägg. En kraftig slrotningspremie på gamla och törstiga bilar vore väl inte fel?
Rena idiotin att muta folk att skrota bilar som fungerar, och inte särskilt "miljösmart".
Handlar ju längre inte om mutning, utan krav. Vet inte hur det gick med detta förslag, men det är ju en indikation på hur det kommer att bli. Tydligen mycket bättre att byta batteripack på elbilar vart 5:e eller 8:e år. Eller skrota den när den är 10 år gammal.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ota-bilen/
Du påstår en massa om elbilar i detta inlägg. Vilka källor/fakta stödjer du dig på för att påstå det du skriver?
Alvarsson skrev:Nu tror jag du far med osanning igen.
Vedproducent skrev:svampbob skrev:Det var någon som länkade till detta och tyckte att det hade blivit billigt.
Vi pratar om ca110 kr/milen om man väljer den billigaste Megane modellen med värmepump.
https://elbilen.se/nyheter/kraftigt-san ... ne-e-tech/
Det såg inte så billigt ut att leasa den. Det kan jag hålla med om.
Bättre affär för dom som köpte ny Tesla S 2013 för 720 000 kr med gratis laddning bilens livslängd. Dom som säljs på Blocket nu och rullat 20-25000 mil säljs för runt 300 000 kr i dag. Så står sig bra i pris.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... la+model+s
jannee skrev:Man kan räkna på många olika sätt.
Köpa något på 4 hjul för 700 tkr, sälja detta efter x antal år och då få 300 tkr
Eller köpa något på 4 hjul för 400 tkr, nyttja lika mycket som föregående objekt men sälja för 50 tkr
Driftskostnaden/underhåll har förhoppningsvis varit densamma.
Jag slapp låna 300 tkr, behövde ej betala någon ränta.
Frugan köpte en Audi A 6 2016 för i runda slängar 450 tkr (totalt fullutrustad, extrautrustning för mer än 100 tkr).
Den har tills idag gått ca 25 000 mil och i inbyte mot en nytt liknade objekt bör hon säkert få minst 100 tkr om inte 150 tkr
Med detta vill jag bara visa att även dieslar håller sitt värde.