Uppvärmning

Nu börjar det väl ändå ...? Förbjuda vedelning [Fejk News]

36 inlägg 5331 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#824000
hfab skrev:
isteskog skrev:

Men jag anser att det är patetiskt att sprida lögner och påhittade tidningsartiklar.



Precis, om man måste hitta på dåliga saker om sin politiska motståndare så kan man ju funderar på om det verkligen är så dålig politik denne för.
(Gäller inte bara Cenern, detta fenomen tyck finnas mot alla partier)

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Badger  
#824001
Fredrik Reuter skrev:Finns det någon länk eller liknande till uttalandet från Demirok?
Tänkte så vi inte behöver undra om det är äkta eller ej.


Bra att du lyfte detta @Fredrik Reuter . Tolkade det som att det var en länk till något, men det var bara en bild så detta är nog falskt även om det ligger väl i linje med partiets politik att fokusera på innerstadsväljare. Så det är nog helt enkelt så att du som admin kan radera detta och blocka trådskaparen om hen inte kommer fram med källan illa kvickt.

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#824005 Jaha, så då har jag eldat upp mig på falska grunder?
Triggerfinger.

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Sörlänningen  
#824010 Jag tycker absolut att det är rimligt att förbjuda vedeldning inne i tätorter. Det är ju inte dåligt för klimatet, men vedeldning kan skapa väldigt ohälsosam luft. Jag har varit i turkiska byar där alla vedaldar och luften var helt vedervärdig och uppenbart inte nyttig. Elda ved kan man göra om man bor ute i skogen, inte inne i tätorter.

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#824012
anersimyra skrev:
1703845649_img_5424.jpeg
. Det här är det enda jag hittade vid en sökning på Demirok/vedeldning..🙂 en annan sökning ledde till en text från 2015 som tar upp Polens förbud mot ved/koleldning på grund av de stora hälsoproblem som detta lett fram till.


Den tråden verkar vara borta från Byggahus....

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Fredrik Reuter  
#824022 Mailade Centerpartiet om detta så får vi se om/hur de svarar. Återkommer direkt jag fått svar.

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#824037
Zixten skrev:
anersimyra skrev:
1703845649_img_5424.jpeg
. Det här är det enda jag hittade vid en sökning på Demirok/vedeldning..🙂 en annan sökning ledde till en text från 2015 som tar upp Polens förbud mot ved/koleldning på grund av de stora hälsoproblem som detta lett fram till.


Den tråden verkar vara borta från Byggahus....


På skogsforum är allt som genererar klick bra. 👍

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

tallen100  
#824039 Det är "trolltider"..

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Fredrik Reuter  
#824041 Jag väntar svar från Centern. Stämmer det så får den vara kvar. Stämmer det inte så ryker tråden. Svårare är det inte.

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Badger  
#824055
Fredrik Reuter skrev:Jag väntar svar från Centern. Stämmer det så får den vara kvar. Stämmer det inte så ryker tråden. Svårare är det inte.


Känns lite som att du går över ån efter vatten, men det ska bli intressant att se vad de eventuellt svarar. Personligen tycker jag att frågan ska ställas till trådskaparen. Lägg upp en bra förklaring annars…

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

toker72  
#824118
Sörlänningen skrev:Jag tycker absolut att det är rimligt att förbjuda vedeldning inne i tätorter. Det är ju inte dåligt för klimatet, men vedeldning kan skapa väldigt ohälsosam luft. Jag har varit i turkiska byar där alla vedaldar och luften var helt vedervärdig och uppenbart inte nyttig. Elda ved kan man göra om man bor ute i skogen, inte inne i tätorter.

Jag tycker nog man kan vänta med förbudet tills vi närmar oss samma problem som tex Turkiet verkar ha. Inte så konstigt att förslaget kommer från Centern undrar vilka som egentligen röstar på dom ?

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Fredrik Reuter  
#824146 Nu har jag fått svar från Centerpartiet och varken bilden eller uttalandet stämmer. Det är fejk alltså.
Bifogar skärmdump samt mailsvaret i text nedan.

Hej,

Tack för ditt mail.

Det som sprids stämmer inte och Muharrem Demirok har inte uttalat detta. Det är alltså fejk.

Vänliga hälsningar,

Olivia K

Centerpartiets riksorganisation | http://www.centerpartiet.se

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

hfab  
#824150
Fredrik Reuter skrev:Nu har jag fått svar från Centerpartiet och varken bilden eller uttalandet stämmer. Det är fejk alltså.
Bifogar skärmdump samt mailsvaret i text nedan.

Hej,

Tack för ditt mail.

Det som sprids stämmer inte och Muharrem Demirok har inte uttalat detta. Det är alltså fejk.

Vänliga hälsningar,

Olivia K

Centerpartiets riksorganisation | http://www.centerpartiet.se

@Fredrik Reuter
Bör inte tråden raderas då?
Vi har ju redan sett att vissa inte läser hela tråden, och därmed inte uppfattat att det är fejk.

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#824151
toker72 skrev:
Sörlänningen skrev:Jag tycker absolut att det är rimligt att förbjuda vedeldning inne i tätorter. Det är ju inte dåligt för klimatet, men vedeldning kan skapa väldigt ohälsosam luft. Jag har varit i turkiska byar där alla vedaldar och luften var helt vedervärdig och uppenbart inte nyttig. Elda ved kan man göra om man bor ute i skogen, inte inne i tätorter.

Jag tycker nog man kan vänta med förbudet tills vi närmar oss samma problem som tex Turkiet verkar ha. Inte så konstigt att förslaget kommer från Centern undrar vilka som egentligen röstar på dom ?


Läs igenom tråden så förstår du att det inte allas är ett förslag från centern, utan någon som hittat på.... alltså fejk News... Allt man läser på nätet stämmer inte....
@toker72

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

hfab  
#824156
Fredrik Reuter skrev:Jag väntar svar från Centern. Stämmer det så får den vara kvar. Stämmer det inte så ryker tråden. Svårare är det inte.

Lite svårt verkar det vara

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).