Uppvärmning

Nu börjar det väl ändå ...? Förbjuda vedelning [Fejk News]

36 inlägg 5311 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nu börjar det väl ändå ...? Förbjuda vedelning [Fejk News]

Gammelgubben  
#823955
Inlägget här nedan inkl. bilden stämmer inte. Detta efter att Skogforum frågat Centerpartiet och fått svar. Tråden blir kvar så länge i förebyggande syfte. Läs hela svaret från Centerpartiet här: Fredrik Reuter - Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning.


1703838173_demmi.jpg


Nu tycker jag att det börjar gå för långt i miljödebatten, att elda med ved borde ses som en mänsklig rättighet, inte klåfingras på från verklighetsfrånvända politiker. Usch!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Badger  
#823957 Tycker det är trevligt med en brasa och det är inte det största klimatproblemet, men det bidrar till utsläppen, det luktar och sotar ner så kan förstå att det misshagar grannarna i innerstaden om det är många i samma kvarter som eldar.

Centerpartiet traskar vidare för att lämna sina bonderötter och jaga röster hos stadsväljarna. Dags för ett namnbyte till Citypartiet?

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Lindveden  
#823964
Gammelgubben skrev:
1703838173_demmi.jpg


Nu tycker jag att det börjar gå för långt i miljödebatten, att elda med ved borde ses som en mänsklig rättighet, inte klåfingras på från verklighetsfrånvända politiker. Usch!


Undrar va nästa uttalande blir? Va säger demirokk om alla värmeverk som eldar flis, ska det förbjudas oxå?
Idiotiskt uttalande från Stureplan Centern

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#823966 Dessutom kan väl småskalig vedeldning i stor skala (i främst tättbebygda områden) leda till diverse hälsoproblem.

I glesbygd däremot, så är det väl närmast ett ickeproblem.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Badger  
#823970 Precis Niklas. Och är det glest mellan kaminerna så är det lika glest mellan rösterna resonerar de nog så både klimateffekten och valeffekten på landsbygden är en ickefråga för Citypartiet.

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Fredrik Reuter  
#823976 Finns det någon länk eller liknande till uttalandet från Demirok?
Tänkte så vi inte behöver undra om det är äkta eller ej.

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

jannee  
#823983 Det var inte så många år sedan det i riksdagen fanns förslag om eldningsförbud i ALLA eldstäder som inte fanns med keramik.
Den äldre typen av kakelugnar, braskaminer även öppna spisar med insats + pannor utan keramik skulle m.a.o. förbjudas.

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#823986 Äkta eller inte med partiklarna.
En snabb C-analys utav en oinsatt betraktare.
Ja, med skogen och naturtillgångarna som motor har tidigare generationer utvecklat Sverige till ett land där tillfälliga centerledaren nu tillhör de rikaste som slipper elda med ved. Sverige är visst så rikt så att alla blir rikare. Om inte annat på lånta fjädrar.
Då vet vi det om Demirok.
Önskar c lycka till framöver och jag är övertygad om att Centerpartiet kommer finnas kvar så länge det är tillåtet för ledningen att rösta på sig själva.

Ved och politik. Det är nog bra säkert ett rejält ökande antal fd centerväljare som börjat elda med ved igen när värmepumpselräkningarna skenat. Inte fan sitter man i byarna dessa månader och tycker att det är samklang mellan blåsväder, lågt elpris och värmebehov.
Partiklar och partiklar. Ja, nollvisioner är fina. Lägg vedeldningsförbud där det är dubbförbud och fossilbilsförbud. Alltså där riksdagsledamöternas övernattningslägenheter och kvarterskrogar ligger alltså. Nu när plastpåseskatten hävts kan det vara dags för ny mer eller mindre meningslös plakatpolitik.
Sen får väl polisen börja planera för webb-kameror bredvid tuppen i majstängerna, så är man beredd framöver när man ska hålla koll på var det ryker i skorstenarna.

Och centern ska bygga ut vindkraften. Skänka bort vår natur. Demokratiskt köra över minoriteter som är närmast berörda av denna generationskontinuerliga 7/24-verksamhet ute i landet. Skänka bort våra naturtillgångar till kapitalister bl a varfansomhelstifrån mot att statskassan fylls på med elskatte- och elmomspengar på aldrig tidigare skådade höga testosteronnivåer.

Jag vet ganska väl hur byresonemangen låter härikring bland den reducerade skaran centertrogna, tidigare kärnväljare, som kommer fortsätta, eller öka, att strida mot centerpolitik a' la dagens mode. T o m tidigare kommunalråd för c har ju bytt parti.
Centern är samma namn på ett rövat, vilset men annat parti idag. De som rattar c idag är troligen mest hemmastadda i V och Mp/S i sina tankar men tycker att man inte riktigt trivs där fullt ut, utan nyanserar med lite med "att sitta i båten", lite landsbygdsflört, lite liberalism.
Liberalismen kvar åtminstone i de mångfacetterade könsfrågorna. Det kan förstås som att c kämpar för att vi är myndiga att välja om vi vill gå på vänster eller höger toalett, eller vet inte. Precis som partiet som helhet där Annie sprang med pumpsen i kors och rakt in i väggen mellan dörrarna vid senaste valmöjligheten.

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

isteskog  
Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

hfab  
#823991
Nej

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

isteskog  
#823993
hfab skrev:
Nej
Vilken är det då? Länka eller skriv vilken det är så man kan läsa själv!

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#823994
Fredrik Reuter skrev:Finns det någon länk eller liknande till uttalandet från Demirok?
Tänkte så vi inte behöver undra om det är äkta eller ej.


Spelar det så stor roll om det är sant eller ej? Det är skrivet på internet och allt på internet är ju sant!!! Eller??

Jag försökte söka fram en källa på detta, eller försöka hitta orginaltexten, men hittade inget, så jag tar det med en nypa salt tills jag ser eller hör Centern säga detta själva...

Var kommer bilden ifrån?

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

Fredrik Reuter  
#823995 Tror det finns lite ironi i ditt inlägg Zixten.
Håller annars med dig, det är viktigt att få reda på om detta är ett verkligt uttalande från partiledaren för Centern eller inte.

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

hfab  
#823996
isteskog skrev: Vilken är det då? Länka eller skriv vilken det är så man kan läsa själv!


Jag tror inte det går att hitta någon länk till detta.
Tyvärr ser det ut att vara hittepå och smutskastning.


Personligen tycker jag att centerpartiet förtjänar väldigt mycket av den kritik som framförs.

Men jag anser att det är patetiskt att sprida lögner och påhittade tidningsartiklar.

@Gammelgubben registrera sig på forumet idag och skapade genast två inlägg med samma innehåll.
Senast redigerad av hfab fre 29 dec 2023, 12:36, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

anersimyra  
#823997
1703845649_img_5424.jpeg
. Det här är det enda jag hittade vid en sökning på Demirok/vedeldning..🙂 en annan sökning ledde till en text från 2015 som tar upp Polens förbud mot ved/koleldning på grund av de stora hälsoproblem som detta lett fram till.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).