sön 29 okt 2023, 14:43#816406
Skogsola skrev:Ingen vet. Har du otur och råkar ut för aktivister, både enskilda och på tjänstemannanivå så kan vad som helst hända. Har du förutsättningar att vara självverksam så ut och hugg lite. Gärna lite här och där. Kalla det gallring eller hyggesfritt om du vill.
Håller med föregående talare, ingen vet.
Man vet inte heller vilket håll opinionen är på väg, elpriserna gjorde att det blev helt acceptabelt från de flesta att elda med ved, så lät det verkligen inte innan.
Skydda skogen är aktiva! Nu är det lättare att organisera sig än innan, kartor har alla i mobilen med GPS och allt, sedan ska man ut i skogen med, inte bara kriga på nätet.
Själv har jag avverkat all äldre barrskog, jag har lån på min skog, inte så mycket, men den ska ändå betalas.
Sedan är det väl EU som är nästa problem, om dom kan höja elpriset i Sverige för att sänka det i södra Europa, bevisar väl bara att Sverige ses som en mjölkko, det skulle inte förvåna mig om eu tar den svenska skogen som kolsänka så att Europa kan fortsätta elda kol.
Att skogsägarna skulle bli ordentligt kompenserade är bara fantasier, det finns inga gratispengar längre.
...