Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Normet HK600

8 inlägg 1683 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Normet HK600

tjingelingela  
#814022 Har en Terri 1020 som det sitter en Normet HK600 kran på som nu gått av (kranpelaren) 😥 Har försökt att hitta förslag på hur jag ska reparera den eller utbytesdelar men hittar INGENTING. Är det någon som har tips på hur det ska vara möjligt att svetsa den eller har en sprängskiss att dela med sig av? Eller vart man kan köpa/beställa utbytesdelar? Vore oerhört tacksam för hjälp. // Ingela

TS
Syketec Woodpecker WP-50
Användarvisningsbild

Re: Normet HK600

tjingelingela  
#814581 Ingen som har ngt tips?

TS

thord1957  
#814582 Är det tappen som kranpelaren svänger på eller kranpelaren som gått av?

thord1957  
#814591 Ser nu att tappen gått av. Montera lös fästet och ta med till en verkstad, som skär eller borrar ut det som finns kvar. Låt de svarva en ny, MASSIV tapp, som svetsas ENDAST på undersidan av balken/fästet. Har själv råkat ut för samma sak och har aldrig haft ngt problem sen jag monterade en ny, massiv tapp. 😀

Användarvisningsbild

tjingelingela  
#814600 Tack!

TS
Användarvisningsbild

tjingelingela  
#814601 Kan jag få fråga vart du hittade nya bussningar? Behöver nya såna också.

TS
Användarvisningsbild

tjingelingela  
#814606 Kan jag få fråga vart du hittade nya bussningar? Behöver nya såna också.

thord1957 skrev:Ser nu att tappen gått av. Montera lös fästet och ta med till en verkstad, som skär eller borrar ut det som finns kvar. Låt de svarva en ny, MASSIV tapp, som svetsas ENDAST på undersidan av balken/fästet. Har själv råkat ut för samma sak och har aldrig haft ngt problem sen jag monterade en ny, massiv tapp. 😀

TS

thord1957  
#814607 Har aldrig behövt byta, så jag vet inte. Eventuellt någon återförsäljare av rullager och glidlager, om du har måtten. Ex. Sesemic AB.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).