Öppna kategorin

Isk konto

6 inlägg 1595 visningar 3 följer Svara, dela mm...   

Isk konto

özach  
#813630 Hej , vad tycker ni som har på pengar insatta på Isk konto ? För min del verka det svajigt 🤔 kanske inte bry sig när det är långsiktigt? Bankernas inlåningsränta verkat ha ökats en del , nån som hoppat på det tåget ? Mvh Örjan

TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Isk konto

Elis76  
#814368 I dagens (läs 12 oktober) Dagens Industri finns en artikel där man "benchmarkar" ISK mot en traditionell depå.

Artikeln heter
- Därför är depå bättre än ISK

https://www.di.se/nyheter/forskare-darfor-ar-depa-ar-battre-an-isk/

özach  
#814414 Ja kanske ringa banken å diskutera andra sparformer 😉

TS

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#814436 Det är väl som med rörlig och bunden ränta, i vissa perioder är det bättre med fast ränta (som senate åren tex). Beror ju helt på hur mycket man tror att börsen rör sig jämfört med statslåneräntan.

Re: Iskkonto

özach  
#814439 Ja , spåkula skulle man ha ! 😀 Men det pratas om höjda avgifter skatter osv på Isk ! Därför funderar man . Undrar om den rätt höga inlåningsräntan kommer bestå i åratal ?

TS
Användarvisningsbild

Bubba i skogen  
#819929 För år 2024 betalar man 1,09% i skatt på innestående kapital på ett investeringssparkonto.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).