Motorsåg och handhållet

Husqvarna 525RX Röjsåg Lossa trimmerhuvudet

8 inlägg 1867 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 525RX Röjsåg Lossa trimmerhuvudet

Jeppeleno  
#809785 Har tabbat mig och inte satt på bricka i mellan och nu sitter huvudet rejält fast och får inte in något i hålet heller.

Finns det något att göra mer än att ta fram vinkelslip och köpa nytt trimmerhuvud?

Bild

Bild

TS
Husqvarna motorsågar

Re: Husqvarna 525RX Röjsåg Lossa trimmerhuvudet

jannee  
#809814 Kan du inte låsa vid kuggväxeln - med en träpinne eller något som inte förstör kuggväxeln.

Nonkan  
#809983 Ta av växeln från röret. Det är splines inne i växeln så det går att hålla emot med hyfsat stor flatmejsel och sen vrid med handkraft.

Användarvisningsbild

Jeppeleno  
#810041 Grejen är att hålet väldigt litet så får inte ner någon mejsel, det första hålet är mycket större sen är det något som kommer ivägen som skymmer

TS

Hema  
Jeppeleno skrev:Grejen är att hålet väldigt litet så får inte ner någon mejsel, det första hålet är mycket större sen är det något som kommer ivägen som skymmer

Ursäkta, men du har inte bara blackout o glömt bort att man måste vrida på trimmerhuvudet, så pinnen går in o låser, som på en vinkelslip?

Nonkan  
Jeppeleno skrev:Grejen är att hålet väldigt litet så får inte ner någon mejsel, det första hålet är mycket större sen är det något som kommer ivägen som skymmer

Alltså, skruva bort växeln från röret och använd mejsel istället för drivaxeln.

Eller åk till närmaste återförsäljare så kan de hjälpa dig.

Hema  
#810227 Hur har det gått?

Användarvisningsbild

Jeppeleno  
#810330 Den sitter som berget.. får enkelt loss från mina andra trimmer honda tex. men denna rör sig inte en millimeter..

Får nog erkänna mig besegrad och lämna in, blir väl saftigt att behöva köpa ny vinkelväxel

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).