Rundvirke

Carlsson & Persson

6 inlägg 3658 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Carlsson & Persson

Sture Andersson  
#804972 Nån som har koll på dom här , har sett deras namn dom senare åren lite då och då ,fick nu reklam i brevlådan från dom ,lite sugen på testa dom ,dom har anställt en köpare i Lidköping inte så långt bort .
Nån som vet nått om dom.



   TS
Treebula
Användarvisningsbild

Re: Carlsson & Persson

Boman  
#804983 Dom funkar bra! Kanske är så att dom vill flisa lite för mycket i mitt tycke. Men när jag anlitade dom så var det inga problem.

Användarvisningsbild

Re: Carlsson & Persson

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#806988
Boman skrev:Dom funkar bra! Kanske är så att dom vill flisa lite för mycket i mitt tycke. Men när jag anlitade dom så var det inga problem.

Spelar det någon roll bara nettot blir rätt?

Användarvisningsbild

Re: Carlsson & Persson

Boman  
#806995
bengt.a skrev:
Boman skrev:Dom funkar bra! Kanske är så att dom vill flisa lite för mycket i mitt tycke. Men när jag anlitade dom så var det inga problem.

Spelar det någon roll bara nettot blir rätt?


Ja vill inte ta ut allt flis. Vill att det ligger kvar lite. Blir näring till det som ska växa upp! Det är något jag fått med mig av dom äldre. Har inga vetenskapliga beläg för min idé men skogen växer bra.

Användarvisningsbild

Re: Carlsson & Persson

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#807050 Mest värdefullt att nån grövre bit är kvar för insekters skull. Grenar m.m ligger vad jag ser kvar länge under mossan som blir, har även läst att det inte tillför så mycket näring.

Användarvisningsbild

Re: Carlsson & Persson

anersimyra  
#807128 Även riktigt klen död ved (ris) är viktigt att lämna då sådant dött material är livsnödvändigt för bland andra de minsta vedlevande insekterna..🐜🪲🪲🪲🪲🪲🪲🙂👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).