Friluftsliv, Naturturism

Naturism

80 inlägg 27258 visningar 8 följer Svara, dela mm...  

Re: Naturism

tallen100  
christofernaturist skrev:
tallen100 skrev:Känns det bra att gå ute naken utan kläder, så gör det 👍 😎
Men begriper inte riktigt vad det är att tjata om och berätta för alla om 🤔
Under kläderna är alla nakna. 🤓

Jag är en naturistambassadör, naturistförespråkare, -marknadsförare och -advokat ("advocate").
Därför. 😀 👍

Tror nog det finns andra ställen som är lämpligare att sprida budskapet på i såfall.
Bortser man från att intresset verkar tämligen svalt,
Så är det är ganska olämpligt att ha petterniklas fritt dinglande vid arbete med både motorsåg och yxa, för att inte tala om röjning och gräsröjning .....😎

Användarvisningsbild

rokon  
#802901Utan att vara naturist så har jag ändå på kortare tid i badbyxor fått opererat högra yttre sidan av benet de skar upp en dm längd av huden pga av cellförändring för att skicka till analys nu hade det ej gått igenom underhuden, som läkaren sade i så fall karvar vi lite till, om det ej räcker så amputation.
Extra viktigt för ljushyade personer att minimera exponering för sol, en kvart om dagen räcker, inget att ägna ett liv åt alltså.

Användarvisningsbild

anersimyra  
tallen100 skrev:
christofernaturist skrev:
tallen100 skrev:Känns det bra att gå ute naken utan kläder, så gör det 👍 😎
Men begriper inte riktigt vad det är att tjata om och berätta för alla om 🤔
Under kläderna är alla nakna. 🤓

Jag är en naturistambassadör, naturistförespråkare, -marknadsförare och -advokat ("advocate").
Därför. 😀 👍

Tror nog det finns andra ställen som är lämpligare att sprida budskapet på i såfall.
Bortser man från att intresset verkar tämligen svalt,
Så är det är ganska olämpligt att ha petterniklas fritt dinglande vid arbete med både motorsåg och yxa, för att inte tala om röjning och gräsröjning .....😎

Eller om man skidar naken på skarsnö och står på näsan och skaren brister i höjd med den nämnde niklas.. 😧 man riskerar då att bli utan både petter och niklas..😗

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802929Skidåkning i skarsnö är inte den optimala sysslan utan kläder. Däremot gärna ett svalkande dopp efter dagens röjning i enslig tjärn.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802949Inte en tråd på kroppen men en tråd på Skogsforum!

Användarvisningsbild

christofernaturist  
#805242Nu när sommaren står i full blom kan man som undertecknad, förutom nakenpromenader i naturen, även syssla med "nakenorientering" i skog och mark, eller vart nu kartan än må ta mig... Bild från min IG, https://www.instagram.com/mynaturistbackup14/

1688404853_1776-347247874_116409061482804_3179164566905357782_n.jpg

TS
Användarvisningsbild

christofernaturist  
rokon skrev:Utan att vara naturist så har jag ändå på kortare tid i badbyxor fått opererat högra yttre sidan av benet de skar upp en dm längd av huden pga av cellförändring för att skicka till analys nu hade det ej gått igenom underhuden, som läkaren sade i så fall karvar vi lite till, om det ej räcker så amputation.
Extra viktigt för ljushyade personer att minimera exponering för sol, en kvart om dagen räcker, inget att ägna ett liv åt alltså.

Därför som det är bättre att gå i skogen näck än att ligga å trycka på standen (med eller utan badbyxor) i gassande sol. Tråkigt med operationen. :-( Hoppas att det inte blir värre!

TS
Användarvisningsbild

christofernaturist  
#808181Som jag skrev här i inlägget och i min blogg, så är min mening med att "verka" här på skogsforum bl a att undersöka hur stor andel av allt skogsälskande folk som också är eller skulle kunna tänka sig att bli naturist (bara "nakenperson" eller nudist räcker det med).

Hör gärna av dig om du redan är naturist, känner dig nyfiken på det eller rent av känner dig manad att bli det, här i tråden eller på PM. 🙂👍

TS

Tralsmo  
#808182För egen del så går ja alldrig ens i shorts.
De få va bra varmt innan ja skippar vanliga arbets byxor å t shirt .
I skogen finns de ju inte ens på kartan å va naken för min del.

Nää ja trivs bäst me kläder på.
Men de ä klart att om ja skulle råka på dig spritt naken så hadde ja inga problem me de.
Man har varit utför värre än så.

För några år sen så skutta de ut ett fruntimmer (såg rätt bra ut) från Ica i Lammhult å hoppa på en cykel.
Jodå hon va spritt naken
Vi körde flera rundor men hon va putts väck .
Nä ja skojar inte.
Vi va 3 som såg de.
Enligt utsago så va de en tjej som hadde drogproblem.
Jaa så långt va va vi hörde. Men sant är de.

tallen100  
#808185Jag tycker det är mycket trevligare att se nakna fruntimmer än nakna gubbar 😀 😀

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#808186Problemet med organiserad naturim är att där ränner gubbar som vill se fruntimmer. Såpass att fruntimmren drar sig för att gå dit.

Användarvisningsbild

christofernaturist  
#808189Tralsmo...
- Ok. Alla får ju välja fritt efter tycke och smak, som tur är.
- 🙂 👍
- Skoj tjej (trist med drogproblemet bara, om det nu var så)!

tallen100...
- Tänk dig då dem nakna i skogen och tänk om de bjöd med dig ut på en nakenvandring/-promenad... 👍 👍 👍
Skulle du banga eller skulle du ta av dig kläderna och följa med dem ut?

Skogsola...
- Ja, det finns ju tyvärr "avarter" eller rötägg inom allt. Naturismen är inget undantag.

TS

jannee  
#808190Naken i skogen ?
Det måste vara underBART bland mygg och nu också älgflugorna. 😤
Är väl upp till var och en om de vill solbada nakna, men jag avstår.
Kan redan med kläderna på skrämma folk och utan blir nog alla t.o.m. vettskrämda
Och frugan hon "nästan" skäms, där tidigare muskler fanns hänger numera skinnet och dallrar - har gått ned 15 kg sedan jag slutade som chaffis - man kan undra varför, kan det vara åldern månntro ?

tallen100  
#808199Nä det ska vara riktigt varmt innan byxorna ens åker av och shorts kommer på.
Finner inte varken någon mening eller njutning varken för mej eller andra att visa upp min perfekta kropp utan kläder 😉
Dessutom har man fullt sjå att hålla undan insekter när man är påklädd.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Tralsmo skrev:För egen del så går ja alldrig ens i shorts.
De få va bra varmt innan ja skippar vanliga arbets byxor å t shirt .
I skogen finns de ju inte ens på kartan å va naken för min del.

Nää ja trivs bäst me kläder på.
Men de ä klart att om ja skulle råka på dig spritt naken så hadde ja inga problem me de.
Man har varit utför värre än så.

För några år sen så skutta de ut ett fruntimmer (såg rätt bra ut) från Ica i Lammhult å hoppa på en cykel.
Jodå hon va spritt naken
Vi körde flera rundor men hon va putts väck .
Nä ja skojar inte.
Vi va 3 som såg de.
Enligt utsago så va de en tjej som hadde drogproblem.
Jaa så långt va va vi hörde. Men sant är de.

😂 När jag jobbade åt Akelius fastigheter i Salem så klev det en dag in en riktig pingla som var spritt näck på förvaltningskontoret. Vilket ärende hon hade minns jag inte, men det var i vart fall såpass brådskande att förvaltaren omgående förpassade pinglan in i den egna bilen och for iväg för att ordna ”ärendet”..🤣🤣

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).