Skojigt/Galet

Roliga bilder

1348 inlägg 398050 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#801156 Den oförställda glädjen hos en tjock gammal gran när han ser att fienden bara har ett 13” svärd och att den kommer överleva även denna generation

Elmia
Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

tallen100  
#801158
JörgenO skrev:Den oförställda glädjen hos en tjock gammal gran när han ser att fienden bara har ett 13” svärd och att den kommer överleva även denna generation

Så granen vet inte att ett 13" svärd rår på allt 😉

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#801160
tallen100 skrev:
JörgenO skrev:Den oförställda glädjen hos en tjock gammal gran när han ser att fienden bara har ett 13” svärd och att den kommer överleva även denna generation

Så granen vet inte att ett 13" svärd rår på allt 😉

En sån gammal erfaren gran bedömer också svärdbärarens kompetens… så han är inte det minsta oroad.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#801626 Mitt nya tjusiga skogsekipage

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Bosse1  
#802013 Sågarens dröm.

1684961610_laettsagat.jpg

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#802017
Bosse1 skrev:Sågarens dröm.

$matches[2]


Äntligen! Såna där genmodifierings kan ju bli riktigt bra.

Jag kom direkt att tänka på den gamla Carl Bars-klassikern ”Vilse i Anderna”
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vilse_i_Anderna

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802606
1685644787_351120333_983306669508050_8306538176266245414_n.jpg

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

tallen100  
#802609
Slurfi skrev:
1685644787_351120333_983306669508050_8306538176266245414_n.jpg

Det är inte alla som kan det där med
"sär skrivning" 😉 🤣

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#802611
Slurfi skrev:
$matches[2]


Särskrivningar, denna ständiga källa till skoj.

När det gäller ämnet i sig kom jag att tänka på den här boken om hästsjukdomar o deras botemedel av Gary Larson

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Pannben  
#802648
JörgenO skrev:
Slurfi skrev:
$matches[2]


Särskrivningar, denna ständiga källa till skoj.

När det gäller ämnet i sig kom jag att tänka på den här boken om hästsjukdomar o deras botemedel av Gary Larson


Klockrent!

Tyvärr har inte den boken fått genomslag vid SLU, ”Slow Learning University” som en icke svensktalande hästkirurg benämnde det.

Jag följde bokens råd och slog ihjäl hästen med återkommande problem i sista frågan på tentan i hästmedicin/hästkirurgi. Skrev det mer diplomatiskt som att den hästen bör släppas ut på bete i evigheten istället för att fortsätta med resultatlösa behandlingar. Efter att ha suttit och skrivit tenta i nära sex timmar utan att ha ens stått upp orkade jag inte redogöra för något annat. Det blev inte något poäng för det svaret men tentan blev godkänd ändå😇

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JensSkoog  
#802656 Möjigens inte roligt alls, men @Pannben skulle ha tittat på många av de sjuka, haltande, blinda och lidande hundar jag träffer när jag tar kvällspromenad. Ägarna är för fega till att se att de har en hund som inte mår bra alls och vägrar för att göra slut.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Pannben  
#802917 Inte alls roligt @JensSkoog
Det här med etik är svårt. Många vill förneka att allt inte kommer att leva i denna värld för evigt.
Tyvärr så hanteras olika djurslag med stor skillnad.
Myndigheter och många veterinärer kan ofta ta till avlivning mycket lättvindigt på lantbruksdjur istället för att försöka finna grundproblemet. Ibland är nödvändig behandling vara mycket enkel bara man mödar med att undersöka problemet.
Med hästar finns det många ägare som gör allt för att få hästen utdömd så de kan få ut försäkringsersättningen för livvärdet bara för att de belastat sönder hästen med allt för avancerad ridning. Har sett hästägare som hårt har ridit sina hästar med långa galoppass kvällen innan de ska åka på hältutredning🤬 Hästar som skulle kunna fungera som vanlig ridhäst för det stora flertalet men då är köpeskillingen för låg jämfört med tävlingshästens försäkringsvärde.

Det enda jag gör med smådjur och hästar är avlivning om det inte finns någon annan som har tid i akutskedet. För övrigt har jag bara ägnat mig åt nötkreatur. Sedan den egna gården brann i förfjol har jag fullt upp hemma och avsagt mig alla veterinäruppdrag.

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802942
JörgenO skrev:
Bosse1 skrev:Sågarens dröm.

$matches[2]


Äntligen! Såna där genmodifierings kan ju bli riktigt bra.

Jag kom direkt att tänka på den gamla Carl Bars-klassikern ”Vilse i Anderna”
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vilse_i_Anderna


Heilt «sjef» historie, på gufseplassen snakkar alle nynorsk etter besøk av professor Trond Dreierdal. Fritt etter hukommelsen for ca 30-35 år siå. https://no.wikipedia.org/wiki/Eggmysteriet

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Bosse1  
#803033 SS cyklar till jobbet,sänker koldioxidutsläppen 👍

https://sverigesradio.se/artikel/skogss ... nnens-agor

1686122982_skyddsstyrelsen.png

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#803038 Ja, visst är det synd om tjänstemännen, som tvingas till motion och frisk luft på betald arbetstid. Facket bör ju åtminstone kräva ordentliga tjänstecyklar åt dem. 🤣 🤣
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).