Föryngring

Planteringsrör från Gårdsman

7 inlägg 4074 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Planteringsrör från Gårdsman

skogjussi  
#771498 Hej

Någon som testat gårdsmans egna planteringsrör, verkar vara tillverkade i Finland.
Tycker de är förmånliga i pris i alla fall.

https://www.gardsman.se/skog/skogsutrus ... gsror.html

TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Planteringsrör från Gårdsman

skogjussi  
#771499 OBS! verkar vara något erbjudande på 45mm varianten, inget bra pris på de övriga dimensionerna

TS
Användarvisningsbild

Camaro1969  
#771500 det va då en jäkla prisskillnad....

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#771510 Är väl samma produkt som blåfärgade Finputki som tillverkas i Laitila i Egentliga Finland av urspruliga tillverkaren av Pottiputki.
Jag tycker den är bra planteringsrör, även lite bättre desing på pedalen.
Pottiputki har en aning längre spets, så den når lite djupare.
👍 Bra kvalitet och hållbara stål på dom. Bra val, även på samma pris som den röda.

Användarvisningsbild

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
HannuRöj skrev:Är väl samma produkt som blåfärgade Finputki som tillverkas i Laitila i Egentliga Finland av urspruliga tillverkaren av Pottiputki.
👍 Bra kvalitet och hållbara stål på dom. Bra val, även på samma pris som den röda.

Känns som att man kommer nöta ut kängorna/stövlarna betydligt snabbare med den "nya" pedalen... så där föredrar jag pottipukti, blir att köpa in några för att prova här i slutfasen av denna planteringssäsong.

forest.  
HannuRöj skrev:Är väl samma produkt som blåfärgade Finputki som tillverkas i Laitila i Egentliga Finland av urspruliga tillverkaren av Pottiputki.

När bör man byta ut ett planteringsrör?
Är det när spetsarna blir slitna eller hur gör ni?

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#798855 Presis 👍, för sliten spets är det vanliga. Fuktig lera och andra finkorniga jordslag fastnar på inre ytan.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).