Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ANDERS NYQVIST skrev:Gör en egen väg på din mark då är det fixat 👍.Då vet ni var ni har varandra. Tråkigt att vara osams med grannen 😱
Mattias_E skrev:Lite nyfiken, varför hade du inte vidtalat din granne tidigare i förväg? Är det hans björkar du har kapat i så förstår jag att han blir härsken.
Sen låter det märkligt att timmerbilen ska in på åkern och köra. Är det den samfällda vägen som syns på bild 1? Varför las inte upplägget innanför staketet i direkt anslutning på vägen?
jannee skrev:Du Ruth har tydligen bara haft problem med ditt skogsskifte,
Sälj alltihop till någon intresserad slipper du alla problem.
Tror nämligen inte att du har någon bra relation till dina rågrannar.
Är det för att du är en s.k. utböling eller bor på långt avstånd.
Har själv i min närhet personer som inte bebor sin fastighet, kommer och tror sedan att de kan nyttja min mark som genomfart och uppläggsplats - men tji de får när de inte ens idkar ta personlig kontakt INNAN de börjar våldföra sig på annans (min) egendom.
Det FÖRSTA man gör när man äger en fastighet är att ta en PERSONLIG kontakt med grannar, försöker skaffa sig en god relation, därefter blir det lite till att ta men även GE.
Gäller m.a.o. att var ordentligt lyhörd.