Motorsåg och handhållet

Jula Motorsåg, Meec 46cc

353 inlägg 215135 visningar 46 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jula Motorsåg, Meec 46cc

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#789692 Ja, det är lite det jag menar.
Ska man köpa billigt kan man lika gärna göra det där det finns hjälp att få när det behövs.

Utbud på Jula är sånt som ändrar sig.
Men inte mycket av de de har är är gjort av värsting kvalite. Varför skulle sågar vara det?
Det gör det lite struligt när man vill ha batterier tex.

Stiga är del av GGP Group, tror jag.
Om jag inte blandar ihop dem...

Jula har fått på pälsen några gånger för de Meek märkta sågen. Undermånligt skydd bland annat.
Likaså andra som sålt samma kina skräp.
Stiga är inget undantag.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jula Motorsåg, Meec 46cc

Rotvältaren  
#790722
Ent skrev:Är det någon i församlingen som har en skrotad Jula/Meec där magnapullen är hel och kan överlåtas för billig penning? Som synes har min tappat en av klackarna. Den går att starta men man får känna efter att den har grepp, annars rappar den. Eller finns det måntro reservdelar att köpa till dessa sågar??

Den tidigare nämnda 550 XPn har börjat trolla med gnistan så i väntan på ny MS241 eller inlämning av 550n till ÅF så får Meecen komma till heders. Har legat nåt år eller två, men med färskt bränsle startade den på några ryck. Ändå fast det rappade efter i magnapullen. 😎


Hur har det gått, har du hittat reservdelar?

Avatar Fallback

Re: Jula Motorsåg, Meec 46cc

Ent  
#790736
Rotvältaren skrev:
Ent skrev:Är det någon i församlingen som har en skrotad Jula/Meec där magnapullen är hel och kan överlåtas för billig penning? Som synes har min tappat en av klackarna. Den går att starta men man får känna efter att den har grepp, annars rappar den. Eller finns det måntro reservdelar att köpa till dessa sågar??

Den tidigare nämnda 550 XPn har börjat trolla med gnistan så i väntan på ny MS241 eller inlämning av 550n till ÅF så får Meecen komma till heders. Har legat nåt år eller två, men med färskt bränsle startade den på några ryck. Ändå fast det rappade efter i magnapullen. 😎


Hur har det gått, har du hittat reservdelar?

Nix, inte ännu, och jag blev klar med huggandet så allt med motorsåg är vilande just nu. För övrigt så hade kedjesmörjningen lagt av på Meecen. Den har stått med rapsolja ett par år, kan ju ha klingat igen, eller så har pumpen gjort sitt. Om man fått tag på en rasad donator hade det varit perfekt.

Användarvisningsbild

Re: Jula Motorsåg, Meec 46cc

Rotvältaren  
#790737 Kanske troligare då att pumpdrevet gett upp. Men med en reservdelssåg borde det gå att få snurr på grejerna igen.

Användarvisningsbild

Re: Jula Motorsåg, Meec 46cc

Suneland  
#790743
Ent skrev:
Rotvältaren skrev:
Ent skrev:Är det någon i församlingen som har en skrotad Jula/Meec där magnapullen är hel och kan överlåtas för billig penning? Som synes har min tappat en av klackarna. Den går att starta men man får känna efter att den har grepp, annars rappar den. Eller finns det måntro reservdelar att köpa till dessa sågar??

Den tidigare nämnda 550 XPn har börjat trolla med gnistan så i väntan på ny MS241 eller inlämning av 550n till ÅF så får Meecen komma till heders. Har legat nåt år eller två, men med färskt bränsle startade den på några ryck. Ändå fast det rappade efter i magnapullen. 😎


Hur har det gått, har du hittat reservdelar?

Nix, inte ännu, och jag blev klar med huggandet så allt med motorsåg är vilande just nu. För övrigt så hade kedjesmörjningen lagt av på Meecen. Den har stått med rapsolja ett par år, kan ju ha klingat igen, eller så har pumpen gjort sitt. Om man fått tag på en rasad donator hade det varit perfekt.


Jag kanske var lite otydlig, du får den jag lade upp bild på mot portoavgiften. 🤣
Pm:a mig uppgifter om du vill ha den.

Avatar Fallback

Re: Jula Motorsåg, Meec 46cc

Ent  
#790747 Jag kanske var lite otydlig, du får den jag lade upp bild på mot portoavgiften. 🤣
Pm:a mig uppgifter om du vill ha den.[/quote]

OK, jag är spekulant i så fall 👍 PMar.

Användarvisningsbild

Re: Jula Motorsåg, Meec 46cc

JörgenO  
#791264 Nu är lägstapriset på Jula batterisåg 799:-. Nån som minns vad lägstapriset på bensinsågen var? Ev 699:-?
Att döma av symbolen till höger ingår inte batteri. Lämpligt nog finns två prissänkta batterier i annonsen bredvid… men då blir sågen dubbelt så dyr.

Användarvisningsbild

Re: Jula Motorsåg, Meec 46cc

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791323
JörgenO skrev::-. Nån som minns vad lägstapriset på bensinsågen var?

Lägzta pris jag sett var de svarta kineserna för 500:-

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).