MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
alias skrev:AKKAMAAN skrev:molnia skrev:Jag körde en gång en minibrunnet där man elektroniskt gav vridhus och rotator flytläge.
Ombyggd då för i original var det bara flytläge på svängen
Den 678 som jag har kört en hel del hade flytläge både på vridhus och rotator om man använde strömbrytaren på väggpanelen i hytten och endast flytläge på vridhuset om man använde tryckknappen vid den vänstra kranspaken.
Det satt även dubbla knappar till parkeringsbromsen (sidopanel och vid vänstra kranspaken).
MVH
Alias
gnisten83 skrev:Jakefästet skymmer vagnen ordentligt så jag ser inte när den är rak eller styrd 1dm åt nån sida 🤔
Ska testa lite med en induktiv givare så en lampa tänds i hytten när de är rakt.
Kanske kan va nåt 🤓
gnisten83 skrev:Arbron har dreglat olja ett tag när den tiltas upp så nåt skit var de inne i balken.
Skruvarna till glidplattorna var visst säkrade med loctite så de fick värmas loss då försänkta insex är odugliga när de behövs kraft… en blev rund men efter bankat in en torxbits så lossnade den med.
Nåja allt gick att lossa och kolvpackningen var inte bra pga kolvstången var krokig så den ska riktas med innan ihopmonteringen.
En sak var bra med att dela Arbron var att jag upptäckte att ena glidplattan var helt slut