Traktorer och processorer

valmet 6300 -95

20 inlägg 3988 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: valmet 6300 -95

Blondin 750  
#786367 Kortet är en originaldel och jag har för mig att det då var den sista de hade på hyllan.
Det som jag syftade på hur jag fick tag på var kontaktuppgifterna till den kluriga finska killen som både lagar befintliga kort och även säljer nytillverkade. Dessa fanns både på Maskinisten och även på Youtube så han gör nog ingen hemlighet av det han håller på med. Om den mejladress jag använde mig av är i bruk än vet jag inte men det finns iaf en ny sida som verkar vara aktiv men det kanske någon finskspråkig forummedlem kan kolla upp och bekräfta.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: valmet 6300 -95

JohannesG  
#786368 Haha. Då feltolkade jag inlägget.😅

Intressant dock att jag får fram att Lantmännen har i lager.

Avatar Fallback

Re: valmet 6300 -95

Blondin 750  
#786370 Det var kanske den sista som fanns i Malmö, den finns kanske fler att tillgå i Finland. 🙂

Användarvisningsbild

Re: valmet 6300 -95

Fredi  
#786377
Blondin 750 skrev:Kortet är en originaldel och jag har för mig att det då var den sista de hade på hyllan.
Det som jag syftade på hur jag fick tag på var kontaktuppgifterna till den kluriga finska killen som både lagar befintliga kort och även säljer nytillverkade. Dessa fanns både på Maskinisten och även på Youtube så han gör nog ingen hemlighet av det han håller på med. Om den mejladress jag använde mig av är i bruk än vet jag inte men det finns iaf en ny sida som verkar vara aktiv men det kanske någon finskspråkig forummedlem kan kolla upp och bekräfta.


Vad jag läste på facebook och finska forum så reparerar och säljer han nog kort forfarande. Vet ej hur läget är nu med nya från Agco, får man ännu eller ej? Men priset har åtminstone varit hutlöst mycket, Aris nytillverkade över hälften billigare och dessutom bättre då dessa har ledar som visar funktionerna. Han reparerar även gamla originalkort om dom går att rädda och inte t.ex är helt sönderbrända. Processor mm. klarar han av att förnya på gamla kort.Sök på Ari Torpstrom så finner ni både telnr och epost addressen.

Avatar Fallback

Re: valmet 6300 -95

Blondin 750  
#786380 Tack Fredi!👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).