Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607856 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

anersimyra  
#784534
JensSkoog skrev:
jannee skrev:Du Jens är INTE frusen av dig, ENDAST 18 grader inomhus - hua, Har vi kallare än 22 undrar frugan om pannan gått sönder :grin:

När frun kommer från jobbet, får det helst vara +25 :D
Själv bryr jag mig inte så länge temperaturen inomhus håller sig över 14-15 grader!

Jag var beredd på bannor för att ha höjt för snålt i ”stugan”..😯 men med en framledningstemperatur på 69 grader på radiatorerna så strålar värmen gott på den frusna ”fröken frys”..🥵

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

anersimyra  
#784535
anersimyra skrev:
JensSkoog skrev:
jannee skrev:Du Jens är INTE frusen av dig, ENDAST 18 grader inomhus - hua, Har vi kallare än 22 undrar frugan om pannan gått sönder :grin:

När frun kommer från jobbet, får det helst vara +25 :D
Själv bryr jag mig inte så länge temperaturen inomhus håller sig över 14-15 grader!

Jag var beredd på bannor för att ha höjt för snålt i ”stugan”..😯 men med en framledningstemperatur på 69 grader på radiatorerna så strålar värmen gott på den frusna ”fröken frys”..🥵

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

jl  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784579 Kallt! knappt 16 grader inomhus i morse.
Glad att jag eldar med ved.
Har nästan gått åt två kubikmeter ved den senaste veckan, hade blivit dyrt om jag värmt med elpatronerna.


När jag kom till jobbet var det -13grader och -16 grader när jag körde hem, inte så skönt att ligga på ett tak i dag.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

jannee  
#784588 Hundarna gjorde sina morgonbehov på rekordtid, knappt 5 min efter att jag släppt ut dem stod de utanför dörren och ville in.
Inte undra på - 21.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#784593 Här har det slagit sig rejält! -7 😀

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Amatörhuggare 62  
#784594 Ja idag bistert. -22 å knarrar om vedkärran å kängorna.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

alias  
#784596 Kökstermometern visade på -18,9 i utetemperatur nu vid frukost. Ska samlas vid kl.8.00 för spårsnöinventering av älg.

Jippie! 😖

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#784597
isteskog skrev:Här har det slagit sig rejält! -7 😀

Samma här. Skönt!

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Brorsan  
#784601 Här har vi -1 nu. I natt -15
Värmdö nere vid saltsjön som inte lagt ännu.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784604
alias skrev:Kökstermometern visade på -18,9 i utetemperatur nu vid frukost. Ska samlas vid kl.8.00 för spårsnöinventering av älg.

Jippie! 😖

MVH
Alias


Ni har inte ställt in?

Här har dom levt på hoppet in i det sista. Så jakten har ställts in på morgonen idag o igår.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

hfab  
#784613 Termometern visar -16,5
Asklådan till vedspisen måste tömmas



Blir det kallare igen ska jag nog leta fram strumpor 😎

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

alias  
#784652
Vedmaskin skrev:
alias skrev:Kökstermometern visade på -18,9 i utetemperatur nu vid frukost. Ska samlas vid kl.8.00 för spårsnöinventering av älg.

Jippie! 😖

MVH
Alias


Ni har inte ställt in?

Här har dom levt på hoppet in i det sista. Så jakten har ställts in på morgonen idag o igår.


Nä, vi körde på. Nu är jag inkommen i stugvärmen och ser att temperaturen är uppe på -8,4 men biltermometern var nere och vände på -21 vid ca kl. 8.40 och då nöp det lite i öron och kinder innan man fått igång blodcirkulationen.

Verkar inte som att vi fått ihop jättemånga älgar, men jag tror inte att de rör sig mer än nödvändigt när det varit så kallt i ett par dygn, så risken finns väl att vi missat en del som stått och tryckt i nån tät plantering.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784654
alias skrev:
Vedmaskin skrev:
alias skrev:Kökstermometern visade på -18,9 i utetemperatur nu vid frukost. Ska samlas vid kl.8.00 för spårsnöinventering av älg.

Jippie! 😖

MVH
Alias


Ni har inte ställt in?

Här har dom levt på hoppet in i det sista. Så jakten har ställts in på morgonen idag o igår.


Nä, vi körde på. Nu är jag inkommen i stugvärmen och ser att temperaturen är uppe på -8,4 men biltermometern var nere och vände på -21 vid ca kl. 8.40 och då nöp det lite i öron och kinder innan man fått igång blodcirkulationen.

Verkar inte som att vi fått ihop jättemånga älgar, men jag tror inte att de rör sig mer än nödvändigt när det varit så kallt i ett par dygn, så risken finns väl att vi missat en del som stått och tryckt i nån tät plantering.

MVH
Alias


Hua.🥶

Nä är dom inne så brukar det vara flera älgar samtidigt. Annars är det tomt.

Vi håller oss till att räkna hetesskador o skit på vårkanten istället. 😀

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

ulfgustav  
#784678 De senaste 5 dygnen har det varit under - 20 gr , flera morgnar har det varit ner mot -27/28 grader. Lite onödigt kallt tur att man har vedeldning, känns skönt nu med de elpriser som nu gäller

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#784681 Två nätter i rad med -16. Tyckte man inte var nåt att orda om däruppe i Västerbotten. Men här i Skåne känns det en aning bistert. Vi kan hålla rätt varmt i stora rummet, där finns kaminen, resten av huset hålls det en smula svalt p g a elpriset.

Påstås från Sveriges Mest Hemska Institut att det inte skall bli lika kallt kommande natt. Får väl se. Himlen är grönaktig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).