/Niklas
/Niklas

Erre skrev:Jag är fortfarande lite osäker på vilka fördelarna med elsågar är, och även vilka fördelar bensinsågar har.
Kan vi ta diskussionen ett varv till? 😉
Niking skrev:Tallen100! Vill du köra en hel dag utan avbrott, så får du nog först fixa en kombidunk på ryggen samt två slangar + två extra pumpar till motorsågen för bensin respektive olja. 🤣
Å för att slippa göra avbrott för filning, så bör du nog antingen ha en riktig hårdmetallkedja eller Oregons Powersharp. 🤣
/Niklas
tallen100 skrev:Niking skrev:Tallen100! Vill du köra en hel dag utan avbrott, så får du nog först fixa en kombidunk på ryggen samt två slangar + två extra pumpar till motorsågen för bensin respektive olja. 🤣
Å för att slippa göra avbrott för filning, så bör du nog antingen ha en riktig hårdmetallkedja eller Oregons Powersharp. 🤣
/Niklas
Att tanka ser jag inte som ett avbrott, det är fixat på nolltid 👍
Annat är det när det ska laddas batterier👎
Niking skrev:tallen100 skrev:Niking skrev:Tallen100! Vill du köra en hel dag utan avbrott, så får du nog först fixa en kombidunk på ryggen samt två slangar + två extra pumpar till motorsågen för bensin respektive olja. 🤣
/Niklas
Att tanka ser jag inte som ett avbrott, det är fixat på nolltid 👍
Annat är det när det ska laddas batterier👎
Batterierna kan laddas vid hemkomst. Å det går betydligt snabbare att byta batteriet än att blanda olja och bensin till rätt proportioner och sedan hälla eländet i sågen. 👍
/Niklas
anersimyra skrev:Apropå batterisågar, vad hände/händer med försäljningen i Sverige av Cramers sågar..🤔 de har en mängd återförsäljare i Finland men i Sverige ser det tunt ut..👀🙁