Traktorer och processorer

Arbro 350 stänger inte grip

14 inlägg 4434 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Arbro 350 stänger inte grip

A Nyland  
#672142 Hej jag har en Arbromat som inte reagerar på "close grab"i första steget och kommer därför inte vidare. Någon med tips?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Arbro 350 stänger inte grip

HannuRöj  
#672155 😀 Hej!
Kontaktfel gissar jag. Bakom Arbromaten.
Vänster och höger spak är lika, går att testa med vänster.

Avatar Fallback

Re: Arbro 350 stänger inte grip

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#672156 Håller med HannuRöj, hur ser spakarna ut?
Har du pistolgrepp för att öppna o stänga eller knappar?
Om inte lödningarna har brustit i spaken kan knappen gett upp med

Användarvisningsbild

Re: Arbro 350 stänger inte grip

A Nyland  
#672165 Har provat att skifta spakar och även sumrat brytaren i spaken har typen med pistolgrepp.

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbro 350 stänger inte grip

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#672198 De var lite knepigare men har du kollat så att bägge säkringarna som sitter inne idén 24 poliga hartingkontakten är hela?
På min förra låg de 2st inne i den, på systemet jag monterar åt en kompis sitter en utanför och en i kontakten

Användarvisningsbild
A Nyland  
#672310 Hittade en typ automatsäkrin som jag har ersatt men ingen fler säkring vad jag kan se.Skulle behöva ett schema på spakarna för att se om allt är rätt där annars kanske de är nått fel i datorn på just den funktionen

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbro 350 stänger inte grip

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#672319 Denna låg inne nånstans en gång tidigare men på maskinen som står i verkstan har vit/orange ersatts med vit/grön och orange bytt plats med grön .
De är en datakabel med RJ 45 kontakt in i styrburken

Avatar Fallback

Re: Arbro 350 stänger inte grip

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#672334 En sak till, knappsatserna är en lite kufisk konstruktion då du har både + och - minus ut till knapparna och beroende på vilken knapp du trycker på kan de vara en + eller - som kommer tillbaka på samma tråd

Användarvisningsbild

Re: Arbro 350 stänger inte grip

A Nyland  
#672555 Har konstaterat (om jag tänkt rätt) att jag borde få en minus från datorn på grön som går vidare till brytare för "stänga grip " antar att +singnal öppnar och minus stänger på samma kabel tillbaka till datorn ??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Arbro 350 stänger inte grip

A Nyland  
#674092 Hej igen nu har jag en fundering på en lila kabel från stift 18 märkt "tilt" under locket på sensordosan.Den kabeln är inte kopplad till nånting på min arbro ska de vara så ??
Mvh Anders

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbro 350 stänger inte grip

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#674109 Sen 18 har en klippt tråd antar att du har längdmätning via givaren som räknar på hålen i bommen, annars ligger pulståget från mätrullen på 15 och 18.
På min första som mätte med givare på hålen låg 18 med på jordarna 19-24.
Har din varit monterad på grävmaskin så den har haft ventil för tilten inbyggd kanske?

Användarvisningsbild

Re: Arbro 350 stänger inte grip

HannuRöj  
#674187 😀Arbromaten vaknar även helt utan den stora aggregatkabel, testade precis. Nånstas i hytten sitter felet.
Byt spakarna en gång till. Öppna eller stäng eller pistol kanske fastnat.

Kabelsats från datorn till aggregatkabel är lite svårt. Man kan inte göra annat än köpa en ny.

Tyvärr det är inte omöjligt heller att felet gömmer i programvaran.
Atso Laitinen i Power Forest Oy kan väl ladda den nytt.

Avatar Fallback

Re: Arbro 350 stänger inte grip

ebcjaa  
#781003 Hej Anders, jag har fått samma problem, hittade du felet?
MvH
/Jan

Avatar Fallback

Re: Arbro 350 stänger inte grip

ebcjaa  
#784938 Enligt Jari Laitinen på Powerforest så är det processoren. jag bestälde en ny för 225Euro.
Nu funkar det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).