MotorsÄg och handhÄllet

Husqvarna strategi pressmeddelande

103 inlĂ€gg 13856 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

anersimyra  
#777610
Mange skrev:
anersimyra skrev:Snickelisnack, igen.. 😀 du kom med ett helt upp Ă„t vĂ€ggarna felaktigt pĂ„stĂ„ende kring elektronik och vattenskydd/vattentĂ€thet men valde att tramsa dig bort frĂ„n Ă€mnet.

Nu Àr det inte jag som lÀgger upp lÀnk till rymdfarkoster. Du tÀnker pÄ nÄn annan.
Jag höll mig bra till Àmnet.

Att det gÄr att göra Àr inte samma sak som det blir gjort. De kan göra bÀttre maskiner Àn de gör, oavsett energikÀlla. Det vet jag helt sÀkert.

Återigen!! Du kommer med kategoriska pĂ„stĂ„enden kring elektronik och vĂ€derskydd/vattentĂ€thet som helt enkelt inte stĂ€mmer. Och dĂ„ fĂ„r du rĂ€kna med att fĂ„ ta del av lĂ€nkar som otvetydigt bevisar detta..🙂

Husqvarna motorsÄgar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

Mangan  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#777613
tallen100 skrev:
Niking skrev:
anersimyra skrev:HĂ€r kommer lite ”porr” för er som Ă€r motstĂ„ndare till batterisĂ„gar..😆.


Om du stÀnger av sÄgen och sÀtter pÄ den igen, kvarstÄr problemet dÄ?

Om du tar ut batteriet och sÀtter i batteriet (eller ett nytt batteri) och sedan sÀtter pÄ sÄgen, kvarstÄr problemet dÄ?

Om kastskyddet inte Àr islaget, kan kedjan rotera dÄ?
/Niklas

Kanske kommer vi sĂ„ se lite problemtrĂ„dar om batterisĂ„gar ocksĂ„ pĂ„ forumet framöver...? 😇


Troligen inte, man fÄr bara massa idiotsvar frÄn samma handfull ickeanvÀndare.

Edit: Dröjde inte mÄnga minuter...
Senast redigerad av Mangan ons 02 nov 2022, 21:14, redigerad totalt 1 gÄng.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

tallen100  
#777618 Ok, lika bra du lĂ€mnar in pĂ„ verkstad direkt dĂ„đŸ˜đŸ‘

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

Niking  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#777637
anersimyra skrev:
Niking skrev:
anersimyra skrev:HĂ€r kommer lite ”porr” för er som Ă€r motstĂ„ndare till batterisĂ„gar..😆.


Om du stÀnger av sÄgen och sÀtter pÄ den igen, kvarstÄr problemet dÄ?

Om du tar ut batteriet och sÀtter i batteriet (eller ett nytt batteri) och sedan sÀtter pÄ sÄgen, kvarstÄr problemet dÄ?

Om kastskyddet inte Àr islaget, kan kedjan rotera dÄ?
/Niklas

Jag har provat allt du beskriver utan framgĂ„ng. Och nu gĂ„r den inte alls dĂ„ jag demonterad ner den i ”molekyler”. Man kan vĂ€l sĂ€ga att sĂ„gen inte skulle mĂ„tt illa av att stifta bekantskap med tryckluft lite dĂ„ och dĂ„.. đŸ€Ł Jag gissar att det Ă€r brytaren som stĂ€nger ner motorn vid aktiverat kastskydd som spökar dĂ„ den Ă€r fullstĂ€ndigt inpackad av diverse bös. I övrigt bör man nog nĂ„gon gĂ„ng om Ă„ret öppna sĂ„gen och blĂ„sa rent invĂ€ndigt. PĂ„ min sĂ„g hade det byggts pĂ„ ett lager oljigt spĂ„n pĂ„ motsatt sida om luftintaget dĂ€r motorn Ă€r öppen mot omgivningen. Att göra en stor rengöring Ă€r dock enkelt och krĂ€ver endast att man först demonterar bĂ„gen, dĂ€refter lossar man samtliga skruvar pĂ„ den ena sidan och lyfter isĂ€r sĂ„gen. Med ena sidokĂ„pan borta kommer man lĂ€tt Ă„t att göra rent samtliga komponenter..💩💩💩🙂👍


Jo rengöring Ă€r ju bra, liksom det medföljande luftfiltret pĂ„ sidan. 👍
/Niklas

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

Mange  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#777644
anersimyra skrev:
Mange skrev:
anersimyra skrev:Snickelisnack, igen.. 😀 du kom med ett helt upp Ă„t vĂ€ggarna felaktigt pĂ„stĂ„ende kring elektronik och vattenskydd/vattentĂ€thet men valde att tramsa dig bort frĂ„n Ă€mnet.

Nu Àr det inte jag som lÀgger upp lÀnk till rymdfarkoster. Du tÀnker pÄ nÄn annan.
Jag höll mig bra till Àmnet.

Att det gÄr att göra Àr inte samma sak som det blir gjort. De kan göra bÀttre maskiner Àn de gör, oavsett energikÀlla. Det vet jag helt sÀkert.

Återigen!! Du kommer med kategoriska pĂ„stĂ„enden kring elektronik och vĂ€derskydd/vattentĂ€thet som helt enkelt inte stĂ€mmer. Och dĂ„ fĂ„r du rĂ€kna med att fĂ„ ta del av lĂ€nkar som otvetydigt bevisar detta..🙂

Nu har ju inte Husqvarna och NASA riktigt samma mÄlsÀttningar eller budget.
Bara för att de görs tÀt elektronik betyder inte det att all elektronik Àr det. Det hÀnder grejer med allt elektroniskt. Det kostas inte pÄ mer Àn nödvÀndigt. Jag har sett vattentÀta batteri grejer Àrja upp av fukt.
TÀbdningar som Àr helt vattentÀta som gÄr sönder ÀndÄ. Gkutning spricker tÀtningar Àr inte tÀtt osv.
Inget Àr magiskt bra och felsÀkrat.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

anersimyra  
#777647 Det var förvÄnande att se hur fÄ komponenter sÄgen innehÄller. Utöver motorn och oljepumpen finns dÀr endast mikrobrytaren för gaspÄdrag, brytaren pÄ kastskyddet och nÄgon metallpryl med kylflÀnsar.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

toker72  
#777649 Ser ut som i princip Àr öppet in till motorn kan vÀl inte vara sÄ bra i lÀngden ?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

Niking  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#777655
toker72 skrev:Ser ut som i princip Àr öppet in till motorn kan vÀl inte vara sÄ bra i lÀngden ?

Det ska nog pĂ„ en stor kĂ„pa pĂ„ vĂ€nster sida av sĂ„gen... Sedan blir det inte sĂ„ öppet som bilden visar 😉
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

tallen100  
#777665 Just det, nĂ€r kĂ„pan Ă€r pĂ„ sĂ„ kommer det nog inte in nĂ„gon smuts till motorn😆 👍

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

Alex Strömberg  
#777667
anersimyra skrev:Det var förvÄnande att se hur fÄ komponenter sÄgen innehÄller. Utöver motorn och oljepumpen finns dÀr endast mikrobrytaren för gaspÄdrag, brytaren pÄ kastskyddet och nÄgon metallpryl med kylflÀnsar.

De som Àr sÄ bra. JÀtte lÀtta att öppna och alla delar Àr enkelt felsökningsbara. En fröjd att meka pÄ efter alla bensinare.

Dock stihls batteri sÄgar blir helt fyllda av skit. Helt sinnessjukt. Men bra pengar i att byta elmotorer pga överhettning.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

toker72  
#777673
tallen100 skrev:Just det, nĂ€r kĂ„pan Ă€r pĂ„ sĂ„ kommer det nog inte in nĂ„gon smuts till motorn😆 👍

Är ju fullt av smuts runt intaget dĂ€r man ser lindningen pĂ„ motorn sĂ„ nog kommer smutsen dit men gör kanske ingen skada.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

Hema  
#777699 Med tanke pÄ den förenklade konstruktionen, nÀr kommer de bli betydligt billigare dÄ? Eller det ingick inte i strategin?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna strategi pressmeddelande

Niking  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#777701 Den frÄgan fÄr du nog stÀlla direkt till Husqvarna, Hema.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).