lör 20 aug 2022, 20:22#767861
Min maskin er från 2000. Den har 15500 timmar. Aggeregatet er et Grangärde 840 Pan. Det er LogMax 5000 i tidlig versjon. Egentlig går det ganske bra. Jeg trodde nok egentlig at LM5000 var lite större, så man må ha motorsag med for slutavverkning.
Rutan var helt krakelert, så sol från sidan gjorde den mest ogjennomsiktig. Jeg kjøpte en 12 mm repefast polycarbonatplåt etter mått från en plastleverantør jeg har kontakt med. Samme pris som Koppoms, men jeg sparte kostnaden i tullen og en del mil resa.
Det var inget problem at byta den. Största utmaningen var at nogra bultar gikk av vid demontering, men det har jeg god erfaring med å fikse. Rengjorde så, et strøk lack og nye gummilister, så at montere på.
Jeg var mest spent på om motor og pumper/hjulmotorer var OK. Det ser bra ut allt i hop. Stärk på framdriften og ingen problem med varmgang i oljan. Dieselmotorn strter utan broblem. Ser såpass bra ut at jag tenker å renovera maskinen, til site med ny lack osv. -Om tiden strekker til.
Tar den til skogs en vinter til, så får vi se. Lera i grunden här, så det blir mest bara vinterdrift.