Socialt (mer om oss)

Hundar

1171 inlägg 280034 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#763989 Trött å sliten. Som en annan. Men jag har inte leder till den ställningen. 😁

Elmia
Användarvisningsbild

totte  
#763994 Tveksamt om det där verkligen är ett ryggradsdjur. 😉

Användarvisningsbild

Erre  
totte skrev:Tveksamt om det där verkligen är ett ryggradsdjur. 😉

Var det som gjorde att jag började tveka på att apa efter. Annars gillar jag utmaningar. 😁

Användarvisningsbild

totte  
#763996 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Samlarn  
#764004 Nu har stövaren fått sällskap så hädanefter är det inte bara hararna som får akta sig, hoppas jag 😀.

Användarvisningsbild

totte  
#764023 Härligt! 😍

alias  
#764205 Avslappnad tax:

Begrundande tax:

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#764206 Inte konstigt. Det var länge sedan man var lös. Så då blir det lite funderingar. 😉

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#764207 Finns inte något mer trevligt och beroligande än en varm, trött hund. :ymhug:

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#764415 Nu kan man undra hur det är ställt.

Driver han dåligt så vet jag varför... 😎

tallen100  
#764421 beslutsångest om vilka skor som kan tänkas passa för kvällens bravader 😎

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#765018 Vad gör man när hunden matvägrar sin vanliga mat?
Käkat doggy torrfoder i åratal och även burkmat på senare år.
Nu vill hon bara äta sin dagliga godis, med god aptit, och och lite torrfoder när den spetsad med kattmat fast då sorterar hon så den mesta doggyn ligger utanför skålen…

uffejohan  
#765023 Vi har ibland samma problem men har kommit fram till att en frisk hund aldrig svälter ihjäl om det finns mat. Det kan dock ta någon dag innan vägran ger vika för hungern…

Användarvisningsbild

totte  
#765026 Brukar gå över efter ett tag, som just sades. Scilla, tre år nu, höll på så i våras i samband med att hon löpte. Tror hon strulade med maten i en månad. Första veckorna åt hon bara upp hälften eller så. Och att fresta med nåt godare i botten gav samma resultat som du fått, väl utsorterat på golvet. Efterhand sen så gick det bättre och bättre och nu vräker hon i sig i vanlig ordning.

Vill man köra lite hårda tag så ställer man undan maten så fort hunden inte vill röra den och så blir det inget mer den gången. Upprepas det länge nog så blir hon hungrig nog och käkar. Våran vallhundsexpert här i byn sa, ge henne ingen mat på tre dar, sen äter hon. Så blev det inte här, matte klarade inte den pressen.

Du kan ju också prova att byta foder, köp en mindre påse av nåt och testa.

Så länge hunden är pigg och normal i övrigt så är det ingen fara. Is i magen för husse och matte är det som mest behövs.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#765032 Hon har hållit på 4-5 dagar nu så vi får väl se.
Hon är 17 år med så man undrar lite

Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).