tor 28 jul 2022, 10:57#765340
Ja du F_man jag är glad över att kunna medela dig att du har fel i dina tankar om denna hårt arbetande familj, där deras mellandotter Emerald står för filmskapandet. De har tre döttrar och en son, han är den yngsta ca 11 år. De är tre generationer där.
Jag har inget med denna familj att göra, men om du hade kollat på första inlägget så borde du ha fattat!
Jag ser det snarare som att du misstror unga kvinnors kapacitet och starka vilja och det är något som alltid bör framhållas inom en tidigare mansdominerad branch.
USA är anorlunda, denna familj har sina barn i hemundervisning, hon som ansvarar för sågningen och gör filmerna är nu klar med sin utbildning som hon skötte på förmiddagarna och jobbade på deras brädgård på eftermiddagarna.
Själv så började jag som formatsågare på en plywood fabrik vid 19 år ålder och sattes direkt i produktion på min första arbetsdag.
Har även senare fyllt på med en treårig träteknisk utbildning med maskinlära, båtkonstruktion och byggnation i Storebro.
Under hela mitt arbetsliv varit intresserad av såväl industriell produktion och även inom hantverk och företagande. Har även drivit 2 företag men har nu endast mitt eget skogsbruk.
Att inte kunna tro att unga kvinnor kan eller vill gå en liknade väg här i livet är trångsynt!
Zetor 4340, Ferguson TEA 20 och MB Trac 680