bengt.a skrev:Hört att det gått bilar ftån Eda-Arvika-Årjängsområdet till hamnen i Karlstad för Nordic Forest. Även hört att VVDS kan vara involverade i handeln. Var väl vår Skogsola som svarade mig vid ett tillfälle att Nordic Forest är med och budar seriöst på Virkesbörsen. Detta med frakt ordnar väl köparen.
80-90 skrev:bengt.a skrev:Hört att det gått bilar ftån Eda-Arvika-Årjängsområdet till hamnen i Karlstad för Nordic Forest. Även hört att VVDS kan vara involverade i handeln. Var väl vår Skogsola som svarade mig vid ett tillfälle att Nordic Forest är med och budar seriöst på Virkesbörsen. Detta med frakt ordnar väl köparen.
Tror inte vvds har nått med Nordic å göra
Sommar skrev:Svar till Bengt.a. Jo, de låter andra använda terminalen, men tar då ut ett så högt pris för detta att ingen har råd att betala. De skapar ett monopol-läge i trakten.
Brorsan skrev:Jag skrev i en annan tråd om bulkhamnen Stora Vika i närheten av Nynäshamn.
Nu stannade jag och kollade på travlapparna och det fanns både från Mellanskog och Nordic Forest i samma trave.
Men allt ska nog lastas på båt.
Nordic Forest verkar ju vara aktiva även i Stockholmsområdet.
Brorsan skrev:Jag skrev i en annan tråd om bulkhamnen Stora Vika i närheten av Nynäshamn.
Nu stannade jag och kollade på travlapparna och det fanns både från Mellanskog och Nordic Forest i samma trave.
Men allt ska nog lastas på båt.
Nordic Forest verkar ju vara aktiva även i Stockholmsområdet.