Socialt (mer om oss)

Vad händer med alla moderatorer?

102 inlägg 21159 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

hlb  
#760147 Är med på FB Självverksamma skogsägare. Håller nästan samma kvalitet som Skogsforum, men utan Ulf1..
Jag är nog ändå för nyfiken för att lämna Skogsforum.
Skulle nog vara bättre att redovisa vad som hänt, helst utan att någon måste tappa ansiktet utan att ha gjort skäl för det. Sedan, ta nya tag och starta något lika bra som sfo var från början. Sfo har ju ett mycket starkare varumärke än någon grupp på facebook kan skaffa sig.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

hlb  
#760148
Bumpkin skrev:
hlb skrev:I Småland är man ju bara farveden, men farvedenhet är ingen dygd.


Eftersom jag inte visste vad farveden och farvedenhet
Var för något så googlade jag.
Fick upp träffar om ved och tjärning, men inget som förklarar vad det betyder i din mening.

Skulle uppskatta en förklaring då jag blev väldigt nyfiken.

Tack på förhand


Du har skrivet det själv. Nyfiken, men i negativ mening. Sladderkärringar är farvedna, för att kunna föra sitt sladder vidare. Versionen farveden är nog lite lokalt dialektalt.
Senast redigerad av hlb ons 08 jun 2022, 10:33, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

isteskog  
#760149
hlb skrev:Är med på FB Självverksamma skogsägare. Håller nästan samma kvalitet som Skogsforum, men utan Ulf1..
Jag är nog ändå för nyfiken för att lämna Skogsforum.
Skulle nog vara bättre att redovisa vad som hänt, helst utan att någon måste tappa ansiktet utan att ha gjort skäl för det. Sedan, ta nya tag och starta något lika bra som sfo var från början. Sfo har ju ett mycket starkare varumärke än någon grupp på facebook kan skaffa sig.

Hörde senast att det var drygt 16 000 medlemmar i den gruppen som jag en gång startade. 😀

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760150
isteskog skrev:Hörde senast att det var drygt 16 000 medlemmar i den gruppen som jag en gång startade. 😀


Synd att man inte har FB då. Eller tänker skaffa. 🌲 Kanske tur för er förstås. 🤔

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

morco  
#760153 Det är ju bara fan, ska ett degenererat skogsfrun vara det som driver mig i armarna på Zuckerberg….

Vore jag forum ägare skulle jag nog fundera på varför alla tjafstrådar drar till sig alla klick och trendar.

Jag köpte skog för 10 år sedan och detta forum har varit en guldgruva som lärt mig mycket. Jag har dock aldrig skrivit särskilt mycket, läst desto mer och jag är nog inte ensam om det…

Jag tycker moderatorerna gjort ett mycket bra jobb men verkar som de varit lite låsta.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

hfab  
#760154 Trist att det varit dålig stämning ibland.
Även tråkigt att det låter som att vissa tänker lämna SFO.
För att få svar på frågor måste väl ända en direkt fråga till @Fredrik Reuter vara det bästa?
Spekulationer leder bara till skit och mer Spekulationer.

Fredrik, kan du upplysa oss nyfikna om vad som händer och varför?

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

r93  
#760156
morco skrev:Det är ju bara fan, ska ett degenererat skogsfrun vara det som driver mig i armarna på Zuckerberg….

Vore jag forum ägare skulle jag nog fundera på varför alla tjafstrådar drar till sig alla klick och trendar.

Jag köpte skog för 10 år sedan och detta forum har varit en guldgruva som lärt mig mycket. Jag har dock aldrig skrivit särskilt mycket, läst desto mer och jag är nog inte ensam om det…

Jag tycker moderatorerna gjort ett mycket bra jobb men verkar som de varit lite låsta.


Jag är medlem på fejsbook, men bara för att jag var tvungen för länge sedan pga idrottsförening, men man får väl tyvärr kolla upp den där gruppen, annars har jag samma uppfattning som dig angående fejsbook.

Läs en tråd här och minns hur bra och trevligt skogsforum var förr!

Skogen växer så det knakar - hur ska man hinna gallra?

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

tallen100  
#760161 Nej nej, inget fejsbok för mej 😎

Gillar bredden på skogsforum som har innehållit allt från roliga historier till kolning.
Och många roliga diskussioner har det varit förr, det har hettat till ibland och åsikterna har gått isär många gånger, och så ska det väl vara, men då "trätades" det med lite stil. 😎
Hoppas det kan bli lite mera lättsamt igen framöver.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Fredrik Reuter  
#760162
hfab skrev:Trist att det varit dålig stämning ibland.
Även tråkigt att det låter som att vissa tänker lämna SFO.
För att få svar på frågor måste väl ända en direkt fråga till @Fredrik Reuter vara det bästa?
Spekulationer leder bara till skit och mer Spekulationer.

Fredrik, kan du upplysa oss nyfikna om vad som händer och varför?


Hej,

Det som hänt är att två medlemmar på Skogsforum valt att avsluta sina roller som moderatorer. Det är ju inget som direkt påverkar den dagliga diskussionen på Skogsforum och på grund av detta och med respekt för de forna moderatorerna så har jag och Torbjörn valt att inte kommunicera något om det.

Men nu verkar det finnas ett stort intresse (ett fenomen som vi ändå uppfattar som positivt) och då kan vi ge vår syn på detta. I stort handlar det om tolkning av Skogsforums regler. Vi tolkar reglerna olika helt enkelt.

Inget stort i detta som vi ser det, ibland finns meningsskiljaktigheter och vi respekterar till fullo besluten. Samtidigt håller vi båda medlemmarna lika högt som vi alltid gjort.

Vi hoppas alla som nu är engagerade i denna fråga respekterar läget och att detta är svar på frågorna här i tråden.

Med vänlig hälsning

Fredrik och Torbjörn

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

jannee  
#760178 Får verkligen hoppas att de eventuellt nya moderatorer som tillkommer låter det vara högt till tak.
Nu är åldersspannet på medlemmarna stort.
Nya tankesätt och idéer faller inte alltid väl ut hos de trogna äldre deltagarna.
Gäller m.a.o att ha en viss fingertoppskänsla vilka man ska ge reprimander/utesluta eller inte.
Många ser inte med blida ögon på att bli motsagda eller åthutade.
Lite synd men de flesta forum är på utdöende, även detta har nog tyvärr passerat bäst före datum.
Så länge sex och politik inte får förekomma blir det tyvärr ändå lite enahanda, inte alla som accepterar detta utan tröttnar.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

hfab  
#760181 @jannee Sex ska inte diskuteras.
Det ska praktiseras 👍

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tralsmo  
#760182 Farveten heter det här.

Den betydelsen de har här är att man ä väldigt nyfiken på nått man inte har med å göra.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760184 Forveten på norsk.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Hanatorp  
#760187 Även vi Västgötar är förvetna

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

ribban01  
#760192 Håller med tallen. Sfo va bäst förr i tiden. Och den riktning som blev ville jag inte stödja. Alldeles för många lättkränkta personer som inte kunde ta debatten och jag ville inte stödja detta utan flyttade till fb.
Men nu fick jag höra att dom två värsta hade slutat så jag öppnade ett nytt konto här.
Hoppas på en bra utveckling för sfo.
Här höll man till mycket förr i tiden och hoppas kunna göra det igen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).