mån 06 jun 2022, 08:00#759975
Inget kan bli vidrigare än att förstöra ett helt lands natur ekosystem, det du blir förbannad på totte, är att jag är förbannad och visar det tydligt genom att anklaga maktmänniskor för att manipulera oss alla, för att kunna fortsätta med att skövla vårt lands natur.
Jag vill ju givetvis ha exakt dessa reaktioner som du visar, för att få dig att andra att förstå.
Men samtidigt är jag fullkomligt på det klara att de flesta inte kan ta in hård kritik från människor som hånas av skogsprofessorer i sina inlägg, alla har rätt att välja sida, även om den är fel.
När jag skriver förankrar jag för mig själv sanningar som skapar en helhetsbild som är nödvändig för att förstå hur verkligheten ser ut, ni andra får gärna förkasta mina sanningar, helst med bevis om motsatsen då.
Men tyvärr ser jag inte mycket av detta, det är mest min person och inte min bild av verkligheten som kritiseras.
Lögnen som jag tycker Lars beskriver väldigt bra genom att slå samman olika metoder att mäta skog, är ju klockren, man kan inte säga att skogstaxeringen i 100 år mätt skog och därför är trovärdiga, det är lögn, och dessutom vet alla att skogstaxeringen har ändrat grunderna i sina mätningar så många gånger så det är omöjligt
att jämföra mellan decennierna, varje sådan ändring är ytterligare en lögn om man refererar till taxeringen som, " med tanke på att det hållit på i nästan 100 år och bara fältpersonalen är ca 100 personer varje år." den meningen är en hel hög av lögner som behöver refereras var för sig.
Om 20 år kommer tidsperioden mellan 1960 och 2020 refereras som förlorade år för Sveriges natur
Att jag sagt detta i 20 år snart hjälper inte, att jag är en person som inte många lyssnar på inte heller, jag får hoppas på droppen som urholkar stenen, och på krafter från andra länder, vi behöver verkligen en stark förmyndare nu, för så här får det inte fortsätta.
Att visa upp fina skogar kommer vi alltid att kunna göra, men en lite brännskada klarar kroppen av, ärren kan vara besvärande, men det är dom stora som dödar.
I år får vi vårt värsta barkborre år genom tiderna, stormar och bränder kommer att ta mycket, "multiskador" i Norrland kommer oxå att öka, men snälla, skyll inte på klimaaaatet, skyll på rätt orsak, kalhygget.