Motorsåg och handhållet

Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

45 inlägg 154493 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567531 Jag hävdar bestämt att vi konsumenter blir lurade på många sätt, framför allt med brist på service, tillverkning med alla aspekter och inte mist politiken som gör detta möjligt.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

tallen100  
#567533 Det är väl ganska perfekt att ha en billig såg som slit och släng, med på traktorn, snöskoter, fyrhjuling o.s.v..
Så länge folk vet vad dom köper så.. och det ska väl inte vara så svårt att räkna ut, med tanke på priset :d

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

Avslutat-02  
#567535
tallen100 skrev:Det är väl ganska perfekt att ha en billig såg som slit och släng, med på traktorn, snöskoter, fyrhjuling o.s.v..
Så länge folk vet vad dom köper så.. och det ska väl inte vara så svårt att räkna ut, med tanke på priset :d


Det är som vanligt Tallen, folk har inte ens sågspån kvar innan för pannbenet.
Sunt förnuft är som historia, nu gäller endast kort och plast.
:d

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

tallen100  
#567549
vinterrojarn skrev:Sunt förnuft är som historia

Slår man upp "sunt förnuft" i ordboken, så kommer nog ett svartvitt fotografi fram, med människor på.. :geek: :wink:

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

Avslutat-02  
#567554
tallen100 skrev:
vinterrojarn skrev:Sunt förnuft är som historia

Slår man upp "sunt förnuft" i ordboken, så kommer nog ett svartvitt fotografi fram, med människor på.. :geek: :wink:


Du menar morfar och farfar, ungefär....
Om man är yngre än mig och som jag är då blir det: far... :-bd

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

Avslutat-02  
#567555 Tänk alla som högg för med sågar utan både det ena och andra.

Nu ska det vara värre än rustning för att köra såg..

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

tallen100  
#567562 Då var sågarna både tunga och saknade kastskydd, byxorna saknade sågskydd, öronen saknade hörselskydd...

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

Avslutat-02  
#567564 Ja visst men förnuft hade de :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

T Landström  
#567651 Kändes som det va ett annat tempo då oxå...
Många av olyckorna oavsett bransch sker mycket pågrund av tempot.
"Man ska bara"

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

tallen100  
#567665 Nu ska dom flesta springa som yra hönor, hinna med så mycket som möjligt, så dom kan visa vad duktiga dom är på Faceboken,
åka på utlandssemester ett par gånger per år, skaffa en häftigare bil än grannen, skaffa robotklippare så dom hinner ut och motionera :mrgreen: , o.s.v.

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

Avslutat-02  
#567668 Det fanns inget som stavades utbränd heller, men å andra sidan så jobbade de lugnt och metodiskt, och fick en hel massa gjort om dagarna, nu känns det mest som om man ska springa runt och visa upp sin status och sina grejer.

En såg från 80-talet duger bra bara man kan och orkar hantera den.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

DennisCA  
#759468
tallen100 skrev:Nu ska dom flesta springa som yra hönor, hinna med så mycket som möjligt, så dom kan visa vad duktiga dom är på Faceboken,
åka på utlandssemester ett par gånger per år, skaffa en häftigare bil än grannen, skaffa robotklippare så dom hinner ut och motionera :mrgreen: , o.s.v.


Inget av det där stämmer på mig, men jo jag skaffade robot! Gud vad jag hatar att klippa gräs! Tiden lägger jag hellre i verkstan eller hängmattan eller titta på youtube, surfa på forum och läsa om motorsågar eller ja vad som helst annat än att klippa gräs...

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

Ent  
#759474 Jag säger, klipp gräset mer sällan, tänk på humlor och bin! Förr körde jag runt som en tätting med Stiga Villa:n, men under senare år har jag börjat ta det betydligt lugnare. Det är ganska hemtrevligt när det surrar lite överallt 🙂. Inte ofta man gör naturen en tjänst genom att vara lat...

Användarvisningsbild

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

DennisCA  
#759477 Tack vare roboten kan jag nu ha en gräsmatta som förblir högt klippt, den är nu dubbelt tjockare än den brukade vara då man maskinklippte, för då skulle det minsann klippast kort så man slapp gå igen så snabbt. Höjden räcker för att många blommor ska överleva där.

Alltså jag hatade att klippa gräs så mycket att jag kunde bli sur flera dagar i förväg bara genom att tänka på det...

Avatar Fallback

Re: Motorsågstest - billiga sågar är inte säkra

jannee  
#759483 Har ni inga motorkunniga fruar?
De gånger jag klippt gräsmattan under de senaste 30 åren är lätt räknade :-bd
Och gräset ska vara KORT, ingen chans att någon orm ska kunna slinka in utan att synas.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).