Motorsåg och handhållet

Vilken motorsåg?

37 inlägg 5571 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

JensSkoog  
#756017 Rekommenderar att du hittar en bra ÅF och får känna på dom båda två.
Då märker du strax vilken du blir mest förtjust i, och den köper du.
Att köpa såg är nästan som att gifta sig. Kan vara svårt att bestämma
sig, och du vet att du ska vara tillsammans med den du väljer en lång tid :grin:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

Skarj  
#756020 Jag var till Granngården för att köpa en av dem i onsdages eller torsdags, men det fanns ingen 194:a att känna på så det blev ingen "fru" 😀 Ska göra ett nytt försök efter påsk, bäst borde det att få provfälla lite 😉 Det borde man köra bara för att konkurera lite med näthandeln, kanske inte fälla, men kapa och få känna på någon demo iaf.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

Skarj  
#756212 Det blev en 201:a ist, antar att ingen anser att det blev fel val, fick lite rabatt via jobbet så det blev ett hyfsat pris, men såklart dyrare, ungefär som 3 st MS 170, men det kanske det är värt!? Borde väl inte ångra mig på sikt hoppas jag, smidig kändes den iaf och får hoppas att den inte visar sig bli svårstartad...

Visst borde denna kedja: Oregon Sågkedja 91VXL 3/8 50E 14 tum 1,3
Passa rakt av, jag löpte 35 cm versionen av 201, tänkte att jag kanske stöter på något grövre utan att behöva dra mig blå med pappas 550 (ska lägga lite krut även på den så småningom om).

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

Galne  
#756263 Har en några år gammal 550 och dra sig blå får man bara göra om man är dum och gör fel från början. Tänk på primerblåsan och pumpa 6x, sätt i choken och dra. Är det för tungt tryck på pysen i toppen, då fort den tänt en gång kopplar du ur choken så bör den brumma igång fint. Enligt dekalen till startproceduren skall du pumpa på blåsan även vid varm start, men gör bara det när den är kinkig och halvljum.

Avatar Fallback

Re: Vilken motorsåg?

Jim_the_one  
#756292
JensSkoog skrev:Rekommenderar att du hittar en bra ÅF och får känna på dom båda två.
Då märker du strax vilken du blir mest förtjust i, och den köper du.
Att köpa såg är nästan som att gifta sig. Kan vara svårt att bestämma
sig, och du vet att du ska vara tillsammans med den du väljer en lång tid :grin:


Mycket märkligt att mina fruar inte är svartsjuka på varandra. 550, 562, 592 och lillfrun 536 batterisåg. Dom kan tillåmed samsas i bilen utan att vara bråkiga. 🤣

Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

JensSkoog  
#756312
Jim_the_one skrev:Mycket märkligt att mina fruar inte är svartsjuka på varandra. 550, 562, 592 och lillfrun 536 batterisåg. Dom kan tillåmed samsas i bilen utan att vara bråkiga. 🤣

Dagens bästa, "Jim_the_one", men om deras namn hade varit Vera, Anita, Louise
och Karin, skulle det nog inte ha varit så fridsamt :D
Får sitera vaktmästaren på skolen där jag jobbade i Hong Kong. Han
hade plötsligt två kärringar, och en dag suckade han djupt:
"Two wife no good" :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

ahnders  
#756315 Eller som Oscar Wilde sa: "Bigami är en hustru för mycket, det är monogami också" 😉

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).