MotorsÄg och handhÄllet

Husqvarna 480CD

16 inlĂ€gg 2413 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Husqvarna 480CD

Nyborg  
#751335 Hade isĂ€r 80-kubikarn đŸ’Ș idag. Smörjde dĂ„ligt. Den har ju fast drev i kopplingen, detta har blivit rĂ€tt slitet. GĂ„r det att byta till koppling med löst ringdrev istĂ€llet? Eller finns det nytt stjĂ€rndrev att fĂ„ tag pĂ„? Smörjningen blir nog bra efter en rengöring! 👍



   TS
Husqvarna motorsÄgar
AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Nyborg  
#751425
Nyborg skrev:Hade isĂ€r 80-kubikarn đŸ’Ș idag. Smörjde dĂ„ligt. Den har ju fast drev i kopplingen, detta har blivit rĂ€tt slitet. GĂ„r det att byta till koppling med löst ringdrev istĂ€llet? Eller finns det nytt stjĂ€rndrev att fĂ„ tag pĂ„? Smörjningen blir nog bra efter en rengöring! 👍

GÄr det att justera oljeflödet pÄ dessa? NÀr den har fungerat har den ÀndÄ inte smörjt överdrivet mycket....

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Nyborg  
#751459 Det sitter en justerskruv pĂ„ oljepumpen, den Ă€r max inskruvad. Är det högsta eller lĂ€gsta flöde? SĂ„g att jag behöver en ny packbox ocksĂ„, var fĂ„r jag tag i det?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 480CD

Hepo  
#751460 Hej oregon har kopplingstrumma för ringdrev. Är det 2 skruvar pĂ„ pumpen som sitter ner Ă„t det Ă€r sĂ„ pĂ„ 380 kanske din ochsĂ„ Ă„ man byter plats pĂ„ dom den en a Ă€r vanlig Ă„ den andra Ă€r lĂ€ngre Ă€r helt rund fram till det Ă€r den som styr flödet de Ă€r romreka siffror 1 vid ena skruven Ă„ en 2 pĂ„ den andra sĂ€tt lĂ„nga pĂ„ 2an.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Nyborg  
#751470
Hepo skrev:Hej oregon har kopplingstrumma för ringdrev. Är det 2 skruvar pĂ„ pumpen som sitter ner Ă„t det Ă€r sĂ„ pĂ„ 380 kanske din ochsĂ„ Ă„ man byter plats pĂ„ dom den en a Ă€r vanlig Ă„ den andra Ă€r lĂ€ngre Ă€r helt rund fram till det Ă€r den som styr flödet de Ă€r romreka siffror 1 vid ena skruven Ă„ en 2 pĂ„ den andra sĂ€tt lĂ„nga pĂ„ 2an.

Sitter tvÄ skruvar under. Skruvar jag pÄ den ena av dem sÄ vrids axeln i pumpen, det Àr ett streck pÄ den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 480CD

Hepo  
#751588
Nyborg skrev:
Hepo skrev:Hej oregon har kopplingstrumma för ringdrev. Är det 2 skruvar pĂ„ pumpen som sitter ner Ă„t det Ă€r sĂ„ pĂ„ 380 kanske din ochsĂ„ Ă„ man byter plats pĂ„ dom den en a Ă€r vanlig Ă„ den andra Ă€r lĂ€ngre Ă€r helt rund fram till det Ă€r den som styr flödet de Ă€r romreka siffror 1 vid ena skruven Ă„ en 2 pĂ„ den andra sĂ€tt lĂ„nga pĂ„ 2an.

Sitter tvÄ skruvar under. Skruvar jag pÄ den ena av dem sÄ vrids axeln i pumpen, det Àr ett streck pÄ den.

Hej har du nÄgon bild pÄ pumpen?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Nyborg  
#752816 Svarar mig sjÀlv angÄende packbox, samma som sÀkert de flesta! Den jag hittade var köpt till 346:an. HÀr Àr bild pÄ pumpen:
Senast redigerad av Nyborg fre 18 mar 2022, 19:27, redigerad totalt 1 gÄng.

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Nyborg  
#752822
Hepo skrev:Hej oregon har kopplingstrumma för ringdrev.

Hittar inte nĂ„t som passar, hade en koppling frĂ„n en senare sĂ„g som inte var lika hög. Denna pĂ„ 480:n har en krage mot vevhalvan som skyddar tĂ€tningen till oljepumpen. Tog tyvĂ€rr ingen bild pĂ„ den, men de som vet förstĂ„r nog! (FÖRBANNADE AUTOKORREKT FÖRRESTEN, BLIR JU HELKONSTIGT IBLAND.)

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Nyborg  
#753111
Nyborg skrev:
Hepo skrev:Hej oregon har kopplingstrumma för ringdrev.

Hittar inte nĂ„t som passar, hade en koppling frĂ„n en senare sĂ„g som inte var lika hög. Denna pĂ„ 480:n har en krage mot vevhalvan som skyddar tĂ€tningen till oljepumpen. Tog tyvĂ€rr ingen bild pĂ„ den, men de som vet förstĂ„r nog! (FÖRBANNADE AUTOKORREKT FÖRRESTEN, BLIR JU HELKONSTIGT IBLAND.)

Hur slitet kan drevet bli innan jag mĂ„ste byta? Kanske kan hitta bĂ€ttre beg. pĂ„ en annan sĂ„g... 😀

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Mange  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#753138 Är det fast drev sĂ„ Ă€ndras delning förmycket nĂ€r det blir jack i dem efter kedjan.
Ska de inte gÄ mycket kan man löda upp dem med nÄt hÄrt. Silverlod funkar ok.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Nyborg  
#753170 TÀnkte att om det fanns koppling med ringdrev sÄ kunde jag eventuellt dreva ner till 7, tÀnkte ha den i ett minisÄgverk. Frestar vÀl inte lika hÄrt dÄ?

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Mange  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#753194 Finns nog trumma med drev nÄnstans om man letar lite

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 480CD

Hepo  
#753336 Hej hÀr Àr oregons nummer 22209 pÄ trumma med löst drev passar 380 borde passa 480 ocksÄ.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 480CD

Nyborg  
#753355
Hepo skrev:Hej hÀr Àr oregons nummer 22209 pÄ trumma med löst drev passar 380 borde passa 480 ocksÄ.

Tack! Var köper jag en sĂ„n? 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 480CD

Hepo  
#753435
Nyborg skrev:
Hepo skrev:Hej hÀr Àr oregons nummer 22209 pÄ trumma med löst drev passar 380 borde passa 480 ocksÄ.

Tack! Var köper jag en sĂ„n? 😀

Hej en butik som sÀljer oregons produkte,r jag köpte i butiken i min stad.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).