Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11417 inlägg 2486879 visningar 393 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74349 Om den plötsligt skulle vara försvunnen så är det jag som knyckt den.

Elmia
Användarvisningsbild

Kse  
#74350 :grin: Ok, bra att veta.
Funderar på att sätta 60's handske för att få ha den i fred, redan många som frågat om dom får låna.

Användarvisningsbild

Kse skrev::grin: Ok, bra att veta.
Funderar på att sätta 60's handske för att få ha den i fred, redan många som frågat om dom får låna.

Gör det, jag har 60 mm kula. se min tråd om dragkrok osv: viewtopic.php?f=38&t=3727

Användarvisningsbild

totte  
#74359 En strålkastare till Golfskruttet, den som sitter där hade tappat glaset för ett tag sen.

Gubben  
#74376 Ett vrid hus till 860.1. Endast 88 700 kr. Som hittat. :cry:

Användarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74392 Ett fyrkantrör, hittade en stumpbit för ett bra pris? (150 kr), 90*90*5, ca 1,2 m. Blir perfekt till att förlänga timmervagnen med (för gallringsved, måste var 4,5 i medel). Dessutom till bygget av "framvagn".

Användarvisningsbild

totte  
#74440 Sedär ja, nya svetsen skall få lite att göra nu.

Själv har jag köpt ett luftfilter till tvåhjularn.

Användarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74463 Japp! Här ska svetsas fyrkantsrör av grov dimension! Återkommer ibloggen med ett resultat (förhoppningsvis :roll: )

Nolltax AB  
#74478 Ett elverk.
Den billiga höll en vecka....

Användarvisningsbild

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74976 Behövde en litet större såg. Köpte en Stihl MS361 med 15 och 18 tums svärd. :grin:

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75018 Köpte Julas luft/vatten värmepump, ska klara 180 m2. 60-80% av förbrukningen. Max effekt 6 KWh
Nix. Det gjorde den inte.
Huset är ordinärt skick, Mexitegelfasad, kopplade fönster, två våningar. 105 m2 uppvärmt + bi utrymmen.
Drar med olja ca 3m3 per år.
Har väl bara gjort lite överslags beräkningar om effektbehovet, den borde räck kom jag till.
Kanske finns det någon på forumet som kan det här med värmepumpar och beräkningar.
Får väl ta det köpet som lärpengar.
Men en JÄVLA dålig affär blev det.
Inte kan jag skylla på någon heller.

Nolltax AB  
#75020 Ett gäng arbetslampor.
Några 36wattare med stativ. Tycker dom lyser upp helt OK.
Några LEDlampor. Lyser som den, å drar 6 watt. Lite för koncentrerat spotlightbild dock.

Användarvisningsbild

Elias  
Famag skrev:Köpte Julas luft/vatten värmepump, ska klara 180 m2. 60-80% av förbrukningen. Max effekt 6 KWh
Nix. Det gjorde den inte.
Huset är ordinärt skick, Mexitegelfasad, kopplade fönster, två våningar. 105 m2 uppvärmt + bi utrymmen.
Drar med olja ca 3m3 per år.
Har väl bara gjort lite överslags beräkningar om effektbehovet, den borde räck kom jag till.
Kanske finns det någon på forumet som kan det här med värmepumpar och beräkningar.
Får väl ta det köpet som lärpengar.
Men en JÄVLA dålig affär blev det.
Inte kan jag skylla på någon heller.

Det man ska tänka på är den gyllene KOP faktorn, dvs tillförd energi kontra utgiven. enkelt uppställt,
TILLFÖRD ENERGI * KOP = Uteffekt MEN detta endast vid den utsatta temperaturen. Så vid tex -10 kanske den bara har KOP=2 om den har 4 vid +-0. Ska man köpa en luft värmepump så bör man satsa på panasonic eller annat stort fabrikat. Detta pga den högre KOP faktorn sedan även ljudnivåmässigt. Sedan brukar de klara kallare temperatur och fortfarande ge lite mer än den tillförda. Panasonic klarar ner till -20 och ändå ge högre värde än KOP=1

Användarvisningsbild

#75061 Handlat rejält idag; skoter, taklampa & godis.

Användarvisningsbild

totte  
#75085 Skoter! Då väntar vi förstås på närmare presentation med bilder och specifikation.

Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).