Verkstan

Bilder pÄ haveri.

2266 inlĂ€gg 589674 visningar 112 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Erre  
#746675 Surt. 👎

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Vedmaskin  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#746676
Erre skrev:Surt. 👎


Jo. Men tur i oturen sÄ Àr tornet gammalt. Sedan I höstas sÄ fick granntornet flyttas in pÄ detta hygget. NÀr planteringen vÀxt upp. SÄ det var lite trÄngt. Om bÄda anvÀndes samtidigt.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Nyborg  
#747347
Nyborg skrev:Tyckte att winschen var klen, till slut gick den varken ut eller in...

Nu Ă€r det nytt! 😀 (Har visst dĂ„lig kamera...)

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Zixten  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#747382 Tror att nÄgot inte Àr som det skall vara.... :-?
Men jag Àr inte helt sÀker... :-??


AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Arso  
#748773 Blir ingen bild men tÀnkte ÀndÄ skriva för att förmedla en solskenshistoria.

Passade pÄ att dra med familjen till Mjölby badhus nu nÀr vi har pÄsklov hÀr nere i SmÄland. NÀr vÀl allt Àr inpackat i bilen och vi börjat rulla klÀcker frugan ur sig att det var dÄligt med luft i vÀnster backdÀck men att hon fyllt upp det dagen innan. 1 bar hade tydligen varit kvar. Dum som man Àr sÄ var det bara att brÀnna vidare.
Efter ett tag tror jag mig kÀnna att bilen börjar lutar lite Ät vÀnster. Intalar mig sjÀlv att det bara sitter i huvudet. Precis innan Boxholm sÄ börjar det lÄta lite konstigt, sÄ nu kÀnner jag att jag mÄste svÀnga av och kolla trycket. Som tur Àr ligger det en mack direkt nÀr man kommer innanför skylten sÄ jag svÀnger in lite försiktigt. Visar sig vara en bilförsÀljare med tillhörande verkstad :).
Ingen mekaniker pÄ plats men en mycket trevlig sÀljare fixade hÄlet, som visade sig vara frÄn en spik. Kan fan inte tro min tur, dÀcket hann bli tokplatt pÄ den lilla tid det tog för mig att gÄ in och hitta nÄgon som kunde hjÀlpa mig.

SÄ vi kom ivÀg till badhuset och hem igen :)

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Arso  
#749221 GÄr bra nu. Gick pÄ lite av de större vindfÀllorna idag sÄ fick ta fram storsÄgen, 560XPG.



Körde upp en tank och sen blev det att vinscha ner en som hÀngt sig lite dumt. Tankade upp och började pÄ nÀsta gran. Hann inte lÄngt innan jag tyckte sÄgen började lÄta skumt. StÀngde av och hittade felet direkt.
LjuddÀmparen hade gÄtt av i bÀgge fÀstena fram.



TÀnkte att det kan ju inte vara sÄ svÄrt att fixa. Visade sig att bultarna som hÄller ihop mot cylindern var helt lösa. Ok, de har vÀl skruvat upp sig av nÄgon anledning. Skruvade ur dom och tog bort dÀmparen. TÀnkte att jag sÀtter i skruvarna igen sÄ de inte försvinner. Men si, det gick inte, fanns inga gÀngor kvar :(



Nu blev det genast mycket jobbigare đŸ˜„ đŸ˜„ đŸ˜„ .

Inte första gÄngen sÄgen gÄr sönder. Drivhjulet gick sist den var igÄng typ.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Henrik_N  
#749223 PĂ„sklov??! đŸ€”

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Arso  
#749228
Henrik_N skrev:PĂ„sklov??! đŸ€”


Äsch, sportlov ska det stĂ„!

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Erre  
#753685 Imponerande att Husqvarna gör sÄ jÀvla dÄliga tappar sÄ plasthjulet slits mindre Àn tappen pÄ plasten i hjulet.
ÄndĂ„ ingen budget grĂ€sklippare.




   TS
Avatar Fallback

Re: Bilder pÄ haveri.

Orsa  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#753720 StÄlet nöts mest av sand o jord nÀr hjulet gnider runt och runt hela tiden. UngefÀr som slippapper klarar sej nÀr du smÀrglar. Enda lösningen Àr tÀtad lagring.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Erre  
#753722
Orsa skrev:StÄlet nöts mest av sand o jord nÀr hjulet gnider runt och runt hela tiden. UngefÀr som slippapper klarar sej nÀr du smÀrglar. Enda lösningen Àr tÀtad lagring.

Visst Àr det sÄ.
Tycker bara det Àr lite vÀl billigt gjort.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bilder pÄ haveri.

Orsa  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#753774 Jo
Det sparas varje öre vid tillverkningen och lÀggs pÄ tiofalt nÀr det blivit upplagt som reservdel
Det finns knappt nĂ„n â€Ă¶verkvalitet” pĂ„ nĂ„t som sĂ€ljs numera.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

totte  
#753784 VÄrt Àrevördiga Husqvarna, tidigare sjÀlva sinnebilden för svensk kvalitet, har snart tappat allt som har med kvalitet att göra.

Avatar Fallback

Re: Bilder pÄ haveri.

Amatörhuggare 62  
#753793 Reklamera mera.
Tycker jag Àr, vardag nuförtiden.
Har kört motorsÄg, i 45 Är.
Å visst, har dom blivit sĂ€mre. Men ergonomin, har ju blivit klart bĂ€ttre.

Det Àr ju fin, grÀsklippare annars. Men alltid nÄn pinal. Som Àr undermÄlig.
Som om, dom byggde in jÀ....skap. SÀlja sÀlja Àr parollen.

Min 550xpg mark 2.
Börja sputta Ä harkla, Ä sÄ dog. SÄ nu Àr, vÀl den kaputt. Ska man inte, fÄ va glad, en dag i veckan.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Erre  
#753818
totte skrev:VÄrt Àrevördiga Husqvarna, tidigare sjÀlva sinnebilden för svensk kvalitet, har snart tappat allt som har med kvalitet att göra.

Exakt. Det Àr det man stör sig pÄ.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).