Skotare

Udda Gremo 950F!

22 inlägg 8935 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Udda Gremo 950F!

sebbe junior  
#74138 banden såg bra ut till våtmark men vad fasen ska han med det bak till

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Udda Gremo 950F!

Tosca  
#74614 Det verkar vara ett markberedningsaggregat, jag hittade på ett här:
http://www.for.gov.bc.ca/hfp/publicatio ... ech-06.htm.
De kallar det: Raumfix slash rake.

Det verkar vara monterat på en lunnare istf bladet.

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74637 Som jag skrev tidigare:

Sundhult skrev:Enligt uppgift:
"Det är en ”raumfix” köra ihop ris på hyggena då armarna fjädrar så är det bara att blåsa på!!!"

Ett av många specialbyggen Gremo gör.

//.D

Avatar Fallback

Re: Udda Gremo 950F!

Tosca  
#74654 Sundhult: Jag förstår inte, ska man skjuta ihop ris på hygget med den?
Till vilken nytta, den går ju nere i backen och repar, vilket borde innebära rejält nerskitad grot?
Som du kanske sett på andra trådar är ju kraven på renhet på groten mycket höga.

Mvh Tosca.

Avatar Fallback

Re: Udda Gremo 950F!

grotförare  
#74657 jag håller med dig tosca. de är då inget man använder till att köra ihop ris med. isåfall får man med en jävla massa skit å föroreningar. tror som du att de är nått som dom använder i utlandet å markbereder med!

Användarvisningsbild

Re: Udda Gremo 950F!

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74658
Tosca skrev:Sundhult: Jag förstår inte, ska man skjuta ihop ris på hygget med den?
Till vilken nytta, den går ju nere i backen och repar, vilket borde innebära rejält nerskitad grot?
Som du kanske sett på andra trådar är ju kraven på renhet på groten mycket höga.

Mvh Tosca.


Citatet kommer direkt från Gremo. Frågan är om riset skall användas som grot? Man kanske bara vill ha undan det? Vad vet jag?

//.D

Avatar Fallback

Re: Udda Gremo 950F!

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74717 Grot efter avverkning vet dom knappt vad det är i Tyskland kan jag meddela...Mest ett problem att bli av med skiten, så man skjuter ihop det i högar i kanterna på hyggena. Såg såna högar med egna ögon, så nu vet jag hur dom kom till :)

Förövrigt måste ju sånt material gå att köra i en kross, så helt förlorat är det ju inte...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).