Motorsåg och handhållet

339XP

20 inlägg 14819 visningar Svara, dela mm...   

SLuftfilter på HV 339

Åke Carlson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#731 Jo det går bra nu när jag rengör filtret var eller varannan tank. Problemet med avgaserna har jag inte råkat ut för. Den senaste veckan har jag använt 339 som första såg. Gått ett varv o kapat allt som är bekvämt. Lämnat första stocken om det varit övergrovt eller nedtryckt i backen. De som blivit kvar har jag tagit med 357 18" ibland med hjälp av kranen. Man blir lätt bortskämd av lättheten på 339. Däremot händer det att den stoppar pga att spånet inte kommer ut när man kapar nära rotvältan. Det händer mycket oftare med 339 än de andra sågarna.

Husqvarna motorsågar
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#746 Menar du luftfiltret? Det sätter igen väldigt kvickt, tycker jag.
Att den väger så lite är skälet till att jag har taskig teknik vid kvistning, hade nog lärt mig fortare med en tyngre såg... :?

TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#758 Har den hetare avgaser än andra såg???

Jag har kollat denna såg och ärligt talat förstår jag inte hur du kunde bränna byxorna.
Jag menar inget illa, och vill inte att du ska ta illa upp men skulle vilja veta hur detta gick till?!?

Nyfiken.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760 Stöder sågen mot benet när jag kvistar, samt när jag stod på knä och skulle såga riktskäret. Det senare hade jag trädet till vänster om mig och stod på höger knä, med vänster fot i backen och siktade i fällritkningen.

TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#761 Hmmm.
Måste testa detta...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).