Före och efter jobbet

Arbeta som inspektor/rådgivare eller skogskonsulent

1 inlägg 7237 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Arbeta som inspektor/rådgivare eller skogskonsulent

Rujan  
#745946 Hej!

Jag funderar på att utbilda mig inom skog på högskole/universitetsnivå. Antingen skulle jag vilja jobba som inspektor/skoglig rådgivare (verkar heta olika på olika bolag) på skogsbolag eller skogsägarförening, eller skogskonsulent på Skogsstyrelsen.

Skulle vara intressant om det finns några på forumet som jobbar som något av ovanstående och skulle kunna berätta lite om jobbet.

Hur skiljer sig jobbet åt som skogskonsulent på Skogsstyrelsen mot inspektor/rådgivare på ett skogsbolag? Jag förstår såklart att ekonomiska faktorer för den enskilde i skogsbruket osv. blir viktigare om man jobbar på ett bolag/skogsägarförening än på skogsstyrelsen. Kanske mera inventering och uppföljning osv. på Skogsstyrelsen? Som ni hör är jag inte insatt i branschen sedan tidigare.

Hur ser en vanlig dag på jobbet ut?

Vilken typ av sysslor utför ni?

Hur mycket får ni vara ute i skogen?

Vad är positivt/negativt med jobbet?

Är det mycket ensamarbete?

Vad ligger ni på lönemässigt?

Som sagt vore kul att få svar samt ifall ni jobbar på skogsstyrelse, länsstyrelse, skogsbolag eller annan verksamhet. (behöver såklart inte skriva ut vilket bolag eller på vilken ort ni jobbar osv). Kan svara via PM också.



   TS
Elmia
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).