Motorsåg och handhållet

Köpråd Stihl 201

6 inlägg 2428 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpråd Stihl 201

Andreas01  
#745522 Hej ska åka o kolla på en begagnad 201. Enligt säljaren är sågen från 2016. Finns det nåt man ska kolla extra noga på eller är det bara att slå till om sågen ser bra ut och går som den ska?
Förresten har en stihl 201 2016årsm. M tronic?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Köpråd Stihl 201

PeterJS  
#745544 Hej det är M-tronic men om det är något att köpa vet inte jag provkör och kolla skicket med en M-tronic såg kan en verkstad se drift tid men det kanske inte är till någon i detta fall. Mvh. Peter.

Avatar Fallback

Re: Köpråd Stihl 201

Ldsaren  
#745559 Jo då det är M-Tronic , går att själv kalibrera enkelt om det behövs.
Jag köpen ny -16 som funkat jättebra hela tiden
Enda beg alternativ i småsågar.
Timmar kanske går o kolla finns ett litet datauttag som Peter skriver.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Stihl 201

Andreas01  
#745672 blev affär! tyckte sågen gick fint och såg bra ut. Enda felet var att "dödmansgreppet" till gashandtaget var inne hela tiden. troligtvis har fjädern till den gått av. Försökte ta isär handtaget men lyckades inte.. vet nån hur man får isär det på stihl?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpråd Stihl 201

Williamm  
#745673
Andreas01 skrev:blev affär! tyckte sågen gick fint och såg bra ut. Enda felet var att "dödmansgreppet" till gashandtaget var inne hela tiden. troligtvis har fjädern till den gått av. Försökte ta isär handtaget men lyckades inte.. vet nån hur man får isär det på stihl?

Här är en bild på bakre handtaget i sprängskiss. Hoppas det hjälper.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd Stihl 201

HannuRöj  
#745695 😀 Den svarta delen tas av underifrån. Satt en bredd skruvmejsel mellan klipsarna och vred, lyft av.
Grattis för köpet Andreas01, 201 är min favorit såg med.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).