Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 184871 visningar 63 följer Svara, dela mm...   

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
anersimyra skrev:
jannee skrev:En orsak till att jag i alla fall är något skeptisk mot vaccinet, men det är jag.
https://folketsradio.se/konsten-att-mis ... erkningar/

En jäkla effekt av att frugan fått Covid har drabbat MIG.
JAG?? ska nu laga (krydda) maten eftersom hennes smak och luktsinne är försvagat - borta.
Kommer att bli en fullständig katastrof!!!!!

Ett tips är att googla på denna Anette stahel och sen googla vidare på de organisationer som hon tillhör. På tex Facebook anger hon att hon arbetar som skogsarbetare och på en blåbärsodling..😅

Damen jobbar i skogen och plockar blåbär på dagarna, tränar medicin & biokemi på kvällen, det går undan i Sverige.

Elmia

jannee  
#745377 ALLA som tvivlar på Covidvaccinets saliggörande effekt skall smutskastas eller mer eller mindre anses vara förståndshandikappade, inte minst visar det sig i denna tråd, då från alla besserwissrar :grin:
Betvivlar inte på att vaccinet haft en gynnsam inverkan på det stora flertalet men någon mirakelmedicin verkar det ändå inte vara.
Frugan fick inget svar på sin PCR test om det var Covid, Delta eller Omikron, endast att hon var smittad - men av vad?.

Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#745383 Då är det ju en positiv i ditt hushåll iallafall!

Användarvisningsbild

anersimyra  
#745398 Vill man slippa att känna sig häcklad så är ju åtminstone ett minimum av källkritik av det material man länkar till en första åtgärd för att slippa detta. https://www.facebook.com/anette.stahel

Amatörhuggare 62  
#745402 @janne
Hur blev middan ?
Delikat.
Det är en feeling, med saltkaret och pepparkvarnen.
Man känner på sig, när det är lagom.

Användarvisningsbild

Arvid0  
jannee skrev:ALLA som tvivlar på Covidvaccinets saliggörande effekt skall smutskastas eller mer eller mindre anses vara förståndshandikappade, inte minst visar det sig i denna tråd, då från alla besserwissrar :grin:
Betvivlar inte på att vaccinet haft en gynnsam inverkan på det stora flertalet men någon mirakelmedicin verkar det ändå inte vara.
Frugan fick inget svar på sin PCR test om det var Covid, Delta eller Omikron, endast att hon var smittad - men av vad?.

"Betvivlar inte på att vaccinet haft en gynnsam inverkan på det stora flertalet men någon mirakelmedicin verkar det ändå inte vara."

Gynnsam? Kan inte DU hänvisa TILL lite FAKTA var VI hade VARIT i denna pandemi OM ingen vaccinerat SIG? Hade allt varit som vanligt? Hur skulle vaccinet ha bettet sig för att vara ett mirakelmedicin? Skulle du ha vaccinerat dig om det varit ett "mirakelmedicin"?

"Frugan fick inget svar på sin PCR test om det var Covid, Delta eller Omikron, endast att hon var smittad - men av vad?"

Nog var det Covid alltid men du får inte reda på vilken variant/mutation. En snabb googling ger: "PCR-test är den vedertagna metoden för att säkert fastställa en pågående infektion av SARS-CoV-2. Testet påvisar förekomst av RNA (virusets genetiska material) som är specifikt för viruset."
Senast redigerad av Arvid0 ons 26 jan 2022, 10:03, redigerad totalt 1 gång.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745414 Vi har nu mycket lägre antal på IVA än innan vaccinet fanns.
Räcker det?
Alltid samma tjat från er anti-vaxxers om fakta. Jävligt trött på det, försök lita på
vetenskapen.

Användarvisningsbild

svampbob  
Röjkvist skrev:Vi har nu mycket lägre antal på IVA än innan vaccinet fanns.
Räcker det?
Alltid samma tjat från er anti-vaxxers om fakta. Jävligt trött på det, försök lita på
vetenskapen.

Man blir ännu tröttare på alla Trump älskare här som till varje pris vill sälja in hans Warpspeed vaccin.

Användarvisningsbild

Arvid0  
svampbob skrev:
Räcker det?
vetenskapen.

Man blir ännu tröttare på alla Trump älskare här som till varje pris vill sälja in hans Warpspeed vaccin.

Vilka? Var?

Bosse1  
#745447 Tar på psyket hos vissa tror jag , ang debatten 👎

jannee  
#745448 ALLA som har ett oliktänkande tankesätt och agenda än just din har fel, i ditt tycke.
Mycket mörkläggs om vaccinet, både dess effekter men även bieffekter.
Många som uttalar sig vet egentligen inte speciellt mycket om vad som är sant/osant.
Jag vet absolut egentligen ingenting om något, det enda man kan göra är att söka information.
Information som är positivt angående vaccinet är helt ok på detta forum.
Men negativ information är tydligen rent åt helvete.
Det enda jag med säkerhet VET är att frugan är smittad av något, lite krasslig just nu - trots trippelvaccinerad.
Själv ovaccinerad, frisk som en 75 årig nötkärna kan vara. :-bd
Detta är en orsak till att jag ifråga sätter en del
Det andra är att först var det en spruta som var lösningen, därefter var det två sprutor, sedan vart det 3 st och redan nu talas det om en fjärde.
Personligen vill jag jämföra coronavaccinet med hur dessa årliga sprutor som utdelas mot vinterinfluensan fungerar.
Ibland har forskarna hittat rätt och vaccinet fyller sin funktion, men lika ofta om inte mer har de helt misslyckats med att lista ut vilken virusstam som skulle bli rådande.
Läste någonstans (som med största sannolikhet förkastas av forumets experter) att forskaren räknar med ca 100 olika virusstammar kan bli aktuella/varje vinter, dock kan de bara ta fram ett vaccin som verkar på ca 40 %.
Detta innebär att forskarna, vaccintillverkarna chansar. och ibland går chansningen hem, ibland inte.
Den senaste informationen från FHM är att vaccinet mot Covid har effekt en betydligt kortare tid än vad det sas från början.
M.a.o. nu börjar de allvetande sakteligen krypa mot korset.
En del av dessa börjar återigen prata om flockimmunitet medan andra säger att Covid är för att evigt stanna - något vi kommer att få leva/eller dö med.
Mot polio finns ett långvarigt skydd men tydligen inte mot Corona, tycker att det säger något angående det s.k. vaccinet..

Användarvisningsbild

svampbob  
Arvid0 skrev:
svampbob skrev:
Räcker det?
vetenskapen.

Vilka? Var?

Som debatten är här så måste alla välja sida. Det är Team Trump eller Team Antivax. Några nyanser finns det inte utrymme för.

Användarvisningsbild

Arvid0  
svampbob skrev:

Vilka? Var?[/quote]

Som debatten är här så måste alla välja sida. Det är Team Trump eller Team Antivax. Några nyanser finns det inte utrymme för.[/quote]

Jaha, så har inte jag uppfattat det. Jobbigt om du ser det så. Har fått för mig att de flesta antivaxxare är för Trump., varför vi nu ska dra in han.

Användarvisningsbild

Arvid0  
jannee skrev:ALLA som har ett oliktänkande tankesätt och agenda än just din har fel, i ditt tycke.
Mycket mörkläggs om vaccinet, både dess effekter men även bieffekter.
Många som uttalar sig vet egentligen inte speciellt mycket om vad som är sant/osant.
Jag vet absolut egentligen ingenting om något, det enda man kan göra är att söka information.
Information som är positivt angående vaccinet är helt ok på detta forum.
Men negativ information är tydligen rent åt helvete.
Det enda jag med säkerhet VET är att frugan är smittad av något, lite krasslig just nu - trots trippelvaccinerad.
Själv ovaccinerad, frisk som en 75 årig nötkärna kan vara. :-bd
Detta är en orsak till att jag ifråga sätter en del
Det andra är att först var det en spruta som var lösningen, därefter var det två sprutor, sedan vart det 3 st och redan nu talas det om en fjärde.
Personligen vill jag jämföra coronavaccinet med hur dessa årliga sprutor som utdelas mot vinterinfluensan fungerar.
Ibland har forskarna hittat rätt och vaccinet fyller sin funktion, men lika ofta om inte mer har de helt misslyckats med att lista ut vilken virusstam som skulle bli rådande.
Läste någonstans (som med största sannolikhet förkastas av forumets experter) att forskaren räknar med ca 100 olika virusstammar kan bli aktuella/varje vinter, dock kan de bara ta fram ett vaccin som verkar på ca 40 %.
Detta innebär att forskarna, vaccintillverkarna chansar. och ibland går chansningen hem, ibland inte.
Den senaste informationen från FHM är att vaccinet mot Covid har effekt en betydligt kortare tid än vad det sas från början.
M.a.o. nu börjar de allvetande sakteligen krypa mot korset.
En del av dessa börjar återigen prata om flockimmunitet medan andra säger att Covid är för att evigt stanna - något vi kommer att få leva/eller dö med.
Mot polio finns ett långvarigt skydd men tydligen inte mot Corona, tycker att det säger något angående det s.k. vaccinet..

Ändå tur för dig och andra i riskgrupp att de flesta inte har tänkt/agerat som du.

Är lättare att få en givande diskussion om du kan ange källa än "något jag hört".
Senast redigerad av Arvid0 ons 26 jan 2022, 11:54, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

svampbob  
Arvid0 skrev:
svampbob skrev:

Vilka? Var?

Som debatten är här så måste alla välja sida. Det är Team Trump eller Team Antivax. Några nyanser finns det inte utrymme för.[/quote]

Jaha, så har inte jag uppfattat det. Jobbigt om du ser det så. Har fått för mig att de flesta antivaxxare är för Trump., varför vi nu ska dra in han.[/quote]
Det är Trump som drog igång operation Warpspeed för att ta fram vaccinera i rekordfart. Jag försöker bara anpassa mitt tonläge till alla ni foliehattar som härjar runt här inne.

Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).