ons 26 jan 2022, 11:38#745448
ALLA som har ett oliktänkande tankesätt och agenda än just din har fel, i ditt tycke.
Mycket mörkläggs om vaccinet, både dess effekter men även bieffekter.
Många som uttalar sig vet egentligen inte speciellt mycket om vad som är sant/osant.
Jag vet absolut egentligen ingenting om något, det enda man kan göra är att söka information.
Information som är positivt angående vaccinet är helt ok på detta forum.
Men negativ information är tydligen rent åt helvete.
Det enda jag med säkerhet VET är att frugan är smittad av något, lite krasslig just nu - trots trippelvaccinerad.
Själv ovaccinerad, frisk som en 75 årig nötkärna kan vara.
Detta är en orsak till att jag ifråga sätter en del
Det andra är att först var det en spruta som var lösningen, därefter var det två sprutor, sedan vart det 3 st och redan nu talas det om en fjärde.
Personligen vill jag jämföra coronavaccinet med hur dessa årliga sprutor som utdelas mot vinterinfluensan fungerar.
Ibland har forskarna hittat rätt och vaccinet fyller sin funktion, men lika ofta om inte mer har de helt misslyckats med att lista ut vilken virusstam som skulle bli rådande.
Läste någonstans (som med största sannolikhet förkastas av forumets experter) att forskaren räknar med ca 100 olika virusstammar kan bli aktuella/varje vinter, dock kan de bara ta fram ett vaccin som verkar på ca 40 %.
Detta innebär att forskarna, vaccintillverkarna chansar. och ibland går chansningen hem, ibland inte.
Den senaste informationen från FHM är att vaccinet mot Covid har effekt en betydligt kortare tid än vad det sas från början.
M.a.o. nu börjar de allvetande sakteligen krypa mot korset.
En del av dessa börjar återigen prata om flockimmunitet medan andra säger att Covid är för att evigt stanna - något vi kommer att få leva/eller dö med.
Mot polio finns ett långvarigt skydd men tydligen inte mot Corona, tycker att det säger något angående det s.k. vaccinet..