Traktorer och processorer

Arbro stegmatare

4 inlägg 1324 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Arbro stegmatare

beas  
#745137 Jag har fått läckage på sågkolven på min Arbro 350 .
Oljan kommer fram via skrapringen.
Fick hem en packningssats idag men har lita funderingar på detaljer inuti kolven .
Där finns en rörhylsa ca 20 mm lång ,en bit rör helt enkelt påträdd på kolvstången för att begränsa
sågens rörelse ut gissar jag.
Den var lös då jag tog isär, jag antar att det ska vara något mer därinne som nu inte finns kvar typ en bricka som skyddar packboxen som annars bli mosad av rörhylsan då kolven dras ihop.
Kan tillägga att packboxen var mer eller midre obefintlig ,förmodligen av att hylsan på stången skadat den.

Kanske nån som har en sprängskiss eller vet



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Arbro stegmatare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745139 Den distansen hittar jag inte i sprängskissen jag har.
Däremot hittar jag inte de ursprungliga reservdelslistorna på finska som följde med den gamle jag köpte -99.
Kan sett annorlunda ut innan

Avatar Fallback

Re: Arbro stegmatare

beas  
#745147 Själva distansen ser lite hemgjord ut eller om den slitis så att det verkar så.
Utan distansen går sågsvärdet kanske onödigt långt ut med risk för diverse otrevligheter

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbro stegmatare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745152 Har inte behövt dela sågcylindern nån gång o inte tänkt på att den kanske inte använder hela slaglängden.
Tänkte på att den tryckte cylindern ända mot chassit när svärdet var uppfällt

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).