Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 184906 visningar 63 följer Svara, dela mm...   

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#744233 Kan ju uppdatera läget, den minsta har covid enligt pcr, vi andra är friska.

Hon har inte haft feber sen i söndags, hon är den som mår bäst i familjen just nu med, en mamma som jobbar hemma och måste ha tyst omkring sig pga samtal med kunder, två syskon som ska ha hemundervisning, vars bägge lärare vabbar, så det går inte att få tag på rätt materiel då vikarier inte är insatta i vad dom ska göra, samtidigt som jag själv ska försöka rodda detta, under tystnad…

Elmia
Användarvisningsbild

Grålle52  
Bosse1 skrev:

Tjöter vidare om det här. Aspirera sker inte överallt, det här fick jag veta idag...en liten konversation mellan personal och vårdtagare.

"Sitter här och har just vaccinerat mig nu och tänkte nämna ett litet utbyte mellan mig och hon som vaccinerade mig.
Jag: hej
Hon: hej
Jag: jag undrar - brukar ni aspirera?
Hon: Alltid. Det är viktigt att det inte hamnar i något blodkärl.
Jag: ja det är ju en onödig risk annars.
Hon: ja, tydligen gör man inte det på vissa ställen
Jag: nä, jag har tyvärr läst det.
Hon: sådär då var det klart.

Så där har du lite kuriosa i alla fall från xxxxx län 😀 "

Lyckas aspirera med en så tunn nål det kan dom glömma. Spec där det inte går några större kärl. Rent spel för galleriet mao.

Bosse1  
#744344 Det går ju hålla tummarna blå istället och hoppas det inte hamnar i blodströmmen :wink:

Användarvisningsbild

Grålle52  
Bosse1 skrev:Det går ju hålla tummarna blå istället och hoppas det inte hamnar i blodströmmen :wink:

Fast det gör det inte. Visst att axeln är genomblödd men nä.
Skulle det hamna iv så kommer vaccinet ha noll effekt gissar jag.

Användarvisningsbild

Arvid0  
#744382 "Totalt kom forskarna fram till att drygt 76 procent av de milda biverkningar testpersoner upplevde efter dos ett berodde på noceboeffekten, alltså då ens ängslan, oro och förväntningar om biverkningar framkallar symtomen hellre än vaccinet i sig. Efter dos två upplevde drygt 52 procent av deltagarna symtom till orsakat av nocebo."

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ ... 1.64031066

jannee  
#745090 Frugan hade nyligen tagit sin tredje spruta mot covid, men har sedan dess känt sig hängig, feber, huvudvärk, ont i halsen, hostig, lite som en vanlig influensa.
Men för att ta det säkra före det osäkra gjorde hon ett s.k. PCR test, fick idag besked om att hon var smittad - Covid.
Undrar om man ska börja bli orolig, ovaccinerad som man är?

morco  
#745093 Omicron verkar riktigt jäkla smittsamt och verkar inte bry sig det minsta om man är vaccinerad just för infektion, har hur många kollegor som helst som smittats och i de flesta fall dyker hela familjen. Tror alla varit vaccinerade och ingen har mått sämre än en vanlig influensa och oftast mildare än så.

Som ej vaccinerad skulle jag omedelbart skaffa ett eget boende, sagt i välmening och hoppas du inte redan är smittad.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
morco skrev:Omicron verkar riktigt jäkla smittsamt och verkar inte bry sig det minsta om man är vaccinerad just för infektion, har hur många kollegor som helst som smittats och i de flesta fall dyker hela familjen. Tror alla varit vaccinerade och ingen har mått sämre än en vanlig influensa och oftast mildare än så.

Som ej vaccinerad skulle jag omedelbart skaffa ett eget boende, sagt i välmening och hoppas du inte redan är smittad.

Ni som inte vaccinerat er. Gör det omgående ingen är odödlig!
Har en arbetskamrat fullt frisk ej rökare eller överviktig som drabbades av Covid.
Han tillbringade en månad i respirator. Kan nu gå med rullator till affären.

r93  
Röjkvist skrev:
morco skrev:Omicron verkar riktigt jäkla smittsamt och verkar inte bry sig det minsta om man är vaccinerad just för infektion, har hur många kollegor som helst som smittats och i de flesta fall dyker hela familjen. Tror alla varit vaccinerade och ingen har mått sämre än en vanlig influensa och oftast mildare än så.

Har en arbetskamrat fullt frisk ej rökare eller överviktig som drabbades av Covid.

Men då var det längre tillbaka?
Då var det nog Delta och inte omikron.

r93  
jannee skrev:Frugan hade nyligen tagit sin tredje spruta mot covid, men har sedan dess känt sig hängig, feber, huvudvärk, ont i halsen, hostig, lite som en vanlig influensa.
Men för att ta det säkra före det osäkra gjorde hon ett s.k. PCR test, fick idag besked om att hon var smittad - Covid.

Ingenting blir bättre av att oroa sig, smittan har nu gått igenom hela familjen här hemma, sist att bli sjuk var sonen, han insjuknade i lördags.

Alla vi fem i familjen har haft olika symptom, från klassisk feber och snuva till rejält kassa magar, huvudvärk och yrsel…

Ingen har dock tappat någon smak än.

Det är ju rekord i smitta varje dag så att snart har nog majoriteten av svenskarna fått infektionen.

Användarvisningsbild

Arvid0  
r93 skrev:
Röjkvist skrev:

Men då var det längre tillbaka?
Då var det nog Delta och inte omikron.

Du kan ju liksom inte välja vilken variant du ska få och ingen variant är väl utrotad även om omikron nu är klart dominant.

Användarvisningsbild

Arvid0  
jannee skrev:Frugan hade nyligen tagit sin tredje spruta mot covid, men har sedan dess känt sig hängig, feber, huvudvärk, ont i halsen, hostig, lite som en vanlig influensa.

"Undrar om man ska börja bli orolig, ovaccinerad som man är?"

Nä, ta det som en man! 👍

tallen100  
Arvid0 skrev:

"Undrar om man ska börja bli orolig, ovaccinerad som man är?"

Nä, ta det som en man! 👍

Du överträffar dej själv varje vecka i dryghet 👍 😀

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
jannee skrev:Undrar om man ska börja bli orolig, ovaccinerad som man är?

Att inte vaccinera sig funkar tydligen bra.... Eller inte...

Tjeckiska artisten vägrade vaccinera sig – nu är hon död i covid-19
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... i-covid-19

tallen100  
#745123 Samtidigt så har väldigt många bara blivit lindrigt sjuka innan det ens fanns vaccin, vissa har inte ens vetat att dom blivit/varit smittade.
Så det verkar vara olika från person till person i de flesta åldersgrupper...
Vissa blir tydligen rejält sjuka och dör trots vaccin, så det finns nog inga större garantier åt något håll.
Senast redigerad av tallen100 mån 24 jan 2022, 18:36, redigerad totalt 1 gång.

Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).