Bioenergi

Biojack 150 Energiklipp

30 inlägg 21971 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

gundbypojken  
#73882 är inne på samma idé som er men är det någon som vet en bra klipp till en skotare. Att lasta på är ju inga problem men av blir väl värre. Det verkar som ackumulerande klipp är enda alternativet men dyrt och klumpigt anser jag (med min budget). nisula 200E och kesslas klipp kan man inte lasta av smidigt med väl. men biojack såg bra ut när kniven kommer som en extra funktion hjälp mig någon. tacksam för svar

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Gremdeere  
#73905
gundbypojken skrev:är inne på samma idé som er men är det någon som vet en bra klipp till en skotare. Att lasta på är ju inga problem men av blir väl värre. Det verkar som ackumulerande klipp är enda alternativet men dyrt och klumpigt anser jag (med min budget). nisula 200E och kesslas klipp kan man inte lasta av smidigt med väl. men biojack såg bra ut när kniven kommer som en extra funktion hjälp mig någon. tacksam för svar




Jag tror nog att biojack är lite "onödig" i och med att den klipper endast 15cm, dessutom så är själva gripen inte så bra konstruerad. Om man ska ha en bra energi klipp så ska man ha en liknade konstruktion som ris-griparna, annars får man nog med sten ganska lätt vid lastning. Om man ska ha ackumulering skulle jag satsa på en naarva, deras giliotiner verkar väldigt bra. Dessutom så är klipp diamtern på 23 respektive 25cm inget att klaga på. Jag valde att köpa en nisula 200e på grund av att man inte behöver dra några extra slangar och på grund av dess enkelhet och snabbhet, inte mycket som kan krångla på en sådan. Enda nackdelen med nisulas 150e och 200e är att kniven sitter hela tiden i, så därför blir det ganska svårt att lasta och lossa riktiga timmer bitar utan att de skadas av kniven. I och för sig så kan man montera bort den på ett par minuter. men annars verkar nisulas väldigt gedigen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74063 Då vill vi gärna se en film sen eller iaf bilder. Får berätta hur det fungerar :smile: . Själv skulle jag nog satsa på en ackumulerande om man ändå ska investera. Dock inte helt säker än. varför en 200e istället för 150e :?:

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

plutten  
#74079 Här i Finland kommer det hela tiden nya energiklippare. Den senaste torde vara Usewood. Ser lite mera space ut än de vanliga aggregaten. Svårt att säga hur mottagandet blir. Gå in på http://www.usewood.fi och se den i användning.

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

gundbypojken  
#74083 150e är väl lite klenare än 200e så därför tänkte jag så. tack för svaren

Användarvisningsbild

Re: Biojack 150 Energiklipp

Skovbryn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74084 http://www.spmaskiner.se/default.asp?ID ... sv-se&db=1

SP maskiner er ute med en energiklippare også

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Gremdeere  
#74114
gundbypojken skrev:150e är väl lite klenare än 200e så därför tänkte jag så. tack för svaren




150e Är ganska mycket klenare i gämförelse. 200e har 172kg mer stål i sig.
Fick hem nisulan idag :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

gundbypojken  
#74196 kan du inte filma lite och skicka

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Gremdeere  
#74221 [quote="gundbypojken"]kan du inte filma lite och skicka[/q


Kanske det :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

gundbypojken  
#74321 det vore skit roligt att se

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Viking.A  
#137075 Har någon erfarenhet av kellfris klipp ser nästan ut som biojack men halva priset?
.

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

calle336  
#143444 puttar upp denna tråden. Ingen som testat kellfris klipp ?

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

skogshasten  
#169963 Eko ,Jag sjäv tycker att jag klarar av att trycka till en sprint för last grips funktionen.
vill själv köpa en biojack 150 om det inte finns en lättare som kan kvista.
vill veta allt om kellfris,Usewood,kesslas, och allt som finns

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

Skogsbonnen  
#181250 Vad har Nisula200E för grovlek på hydraulkolv och vad har en 150? En 200E borde väl ha bra mycket grövre kolv och klarar mycket grövre diameter?

Avatar Fallback

Re: Biojack 150 Energiklipp

mepukka  
#183106 försent kanske,men jag har ju erfarenhetav bode 150 och 230 modeler .tycker mera om 230 .även den är dyngre (vikten närä 250 kg) klipen är närmäre jordet.förlot min dåligan svenska jag är helt skogsfinska.
🧠

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).