Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Fredrik320 skrev:Då var det dags för en liten sammanfattning av skogssäsongen 2021-2022. En amatörs prestation i skogen med jordbruks och idrottar bakgrund. För min del är det andra året jag hugger, tidigare har jag endast kört skogslastare åt farsan. Jag bestämde mig 2020 att skippa vinterträningen och satsa på träning i skogen istället. Det blev hugget och kört ut 240 m3 under min första säsong 2020.
I början av denna säsong blev det väldigt mycket städande av gbb skadade träd och annat som redan låg liggande i skogen. Mot slutet kunde jag helt fokusera på slutavverkning.
Jag förde lite statistik för min egen del under skoggssäsongen som varade 11.10.2021-10.3.2022.
Totalt blev det 124 dagar i skogen och dryga 520m3. Drygt 500 stockar och 90 svarvstockar, stockarna mäts på fabriken så vet inte exakt volym ännu.
Det gick åt ca. 200l 2T bensin + ?l diesel. 85 fulla lass med skogsvagnen + många frontlastarskopor ved.