Motorsåg och handhållet

Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

1176 inlägg 62936 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#740981
Joakim S skrev:Någon som kan identifiera denna sågen?

Ser ut att vara vertikalt delat vevhus, men är inte säker. Toppkåpan lite speciell också.


Toppkåpan stämmer bäst med hva455, och vevhuset stämmer med 450 (455 har annan nummerskylt).
Det kan mycket väl vara horisontalt delat vevhus, det vertikala ribban är lite of sentrum.

Min gissning är att det kan vara en mark2 på 455.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#740985
Williamm skrev:
Joakim S skrev:Någon som kan identifiera denna sågen?

Ser ut att vara vertikalt delat vevhus, men är inte säker. Toppkåpan lite speciell också.


Toppkåpan stämmer bäst med hva455, och vevhuset stämmer med 450 (455 har annan nummerskylt).
Det kan mycket väl vara horisontalt delat vevhus, det vertikala ribban är lite of sentrum.

Min gissning är att det kan vara en mark2 på 455.

Lite märkligt detta. Ser nästan ut som en custom såg, då jag har problem att hitta någon såg som ser ut precis så. Det är grått vevhus, och jag hittar ingen såg med det plus nummerskylten på samma vis som på bilden. Toppkåpan tycker jag ser helt egen ut, väldigt platt, men det kan hända att vinkeln ljuger. Svarta flipcaps är ju heller inte så vanligt.
Edit: Jag hittar ingen 455 mark 2. Kan det vara en modell som släpps i 2022? Om det är så, så hade det ju varit väldigt intressant, med en såg som kanske har vertikalt delat vevhus, och H och L förgasare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#740997
Joakim S skrev:
Williamm skrev:
Joakim S skrev:Någon som kan identifiera denna sågen?

Ser ut att vara vertikalt delat vevhus, men är inte säker. Toppkåpan lite speciell också.


Toppkåpan stämmer bäst med hva455, och vevhuset stämmer med 450 (455 har annan nummerskylt).
Det kan mycket väl vara horisontalt delat vevhus, det vertikala ribban är lite of sentrum.

Min gissning är att det kan vara en mark2 på 455.

Lite märkligt detta. Ser nästan ut som en custom såg, då jag har problem att hitta någon såg som ser ut precis så. Det är grått vevhus, och jag hittar ingen såg med det plus nummerskylten på samma vis som på bilden. Toppkåpan tycker jag ser helt egen ut, väldigt platt, men det kan hända att vinkeln ljuger. Svarta flipcaps är ju heller inte så vanligt.
Edit: Jag hittar ingen 455 mark 2. Kan det vara en modell som släpps i 2022? Om det är så, så hade det ju varit väldigt intressant, med en såg som kanske har vertikalt delat vevhus, och H och L förgasare.

Min gissning är också att den är en kommande modell.

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741010 Nog inget vi kommer se här...

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#741011
Mange skrev:Nog inget vi kommer se här...

Nä, tyvärr. Men kanske..

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741012 Inte ovanligt det ploppar upp bilder i marknadsföring på såg vi aldrig ser på marknaden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).