Motorsåg och handhållet

Sugihara svärd.

141 inlägg 59055 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736140 Fins det .325 sverd 1.3 mm utan nasahjul?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

anersimyra  
#736157
can skrev:Fins det .325 sverd 1.3 mm utan nasahjul?

Ja, det finns fullt av dem på skroten.. 🤣

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

anersimyra  
#736158 Nej, något 0.325 utan noshjul har jag aldrig sett..👀🙂👍

Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736169
can skrev:Fins det .325 sverd 1.3 mm utan nasahjul?


Det fantes et som heter "Kesper sicherheitsschiene" usikker på om det fortsatt kan skaffes. Fantes til både ST og HQ
Anton.no har det i varelista se under arboristutstyr, han angir ikke sporbredde men han kan nok svare om du ringer.

Link til noe info https://anton.no/?attachment_id=993
Senast redigerad av Rank ons 24 nov 2021, 19:57, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736176 Utan noshjul kan alla delningar gå i samma svärd om de har rätt spårvidd..
Gäller även de som har noshjul i form av runt hjul utan kuggar.

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

Norrtull  
#736186 Med tanke på att ett svärd håller för mig i en livstid, så kan jag tänka mig lägga 2000:- På något som inte bara håller okay, utan håller läänge. Sen om det är rostfritt kommer det se fint ut också.
Kedjor, det är väl förbrukningsvara som jag ser det, bättre ligga på vassa kedjor som må vara en modell äldre än senaste X eller Z RS turbo :)
Är inte så inne på att spara 1s i ett skär, mera att det förekommer skräp i mina träd, så det blir ett evigt filande.
Det är mestadels gamla tomtträd som sågas, där barn senast 70åren gått och bankat i saker. Dvs många spikar sitter långt in i träden, för mig helt omöjliga att upptäcka innan det är försent 🤬

Då tänkte jag i alla fall kosta på mig ett "fint"bra svärd, så jag har en sak som håller för allehand skrot i träd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).