Larsi skrev:Enda nackdelen med Hate är att man måste ha koll på sprutan och skjölja igenom den efter varje arbetspass så inte munstycket torkar
Emanuel90 skrev:Har kommit efter ordentligt med tricosprutningen i år, och nu är det väldigt svårt att hitta lämpliga tillfällen att spruta.
Så vad är bästa alternativet och var köper man det på ett smidigt och prisvärt sätt?
Emanuel90 skrev:Tror jag beställer ett par dunkar hate från skogma, det är hopplöst att hitta bra tillfällen att spruta trico nu.
Beställer hate, avvaktar ett par veckor till kanske med att spruta eller vad säger du alias? Och sen kör jag ett par heldagar så man blir färdig med detta för det går ju knappt framåt när man kan spruta 2 timmar en eftermiddag i veckan
Emanuel90 skrev:Okey, ja jag sprutade trico igår under rätt okey väderbetingelser tyckte jag men antagligen kom daggen rätt snart efter jag slutat spruta för idag satt jag på pass på det hygget jag sprutade igår och det riktigt dröp trico om plantorna i morgondimman, till råga på det kom det ett lätt regn under förmiddan så dom plantorna är nog inte så vita längre.
Har du sett hur Hate påverkar tallarna om man är för tidig med sprutningen på knopparna?
Finns det några problem med att lagra det? Tänkte det är lika bra att ta hem för mycket
axwell skrev:Larsi skrev:Enda nackdelen med Hate är att man måste ha koll på sprutan och skjölja igenom den efter varje arbetspass så inte munstycket torkar
Trodde att HaTe i första hand skulle appliceras med gummihandske eller lämplig borste.
Har inte testat fullskaligt med denna men det ser lovande ut .
Går att böja så att borsten omsluter toppskottet, teleskop som kanske är för vekt.
https://www.biltema.se/hem/stadning/dam ... 2000044223
rikard_e skrev:När ska trico användas?
Jag sätter tallplant nu, ska jag gå på med trico när jag planterat klart eller ska jag vänta tills det skjutit skott eller till hösten?