Skogsnyheter

Ledamot i KSLA bad Generaldirektören om privat email

17 inlägg 5703 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ledamot i KSLA bad Generaldirektören om privat email

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#732455 Ovanstående inlägg är kraftigt förenklat. Om TV4 säger rent ut att snacket inom skogsstyrelsen är att hans skogsägare ger upphov till jäv så är det rätt kraftiga anklagelser där skiljer de inte på äldre eller nytt ägande.

För övrigt är det bara rörigt att ha denna diskussionen i två olika trådar. Gör en som handlar om TV4 granskning Detta går ihop på så många sätt allt från stoppad nyckelbiotops inventering, ägande av skog till att han raderade mail.

Elmia

Re: Ledamot i KSLA bad Generaldirektören om privat email

isteskog  
Tåndemåla skrev:
Fredrik Reuter skrev:Rätta mig om jag har fel men det verkar inte vara många som starkt ifrågasätter själva skogsägandet. Det är ju inte heller vad denna tråd handlar om utan om raderade mail med en förespråkare för skogsindustrin. Att "repressalien" nu blir att han inte ska bruka sin egen skog under fyra månader känns udda, på gränsen till löjlig. Det tar också udden av frågan som denna tråd handlar om.

En bra jämförelse kan vara om "kompissnacket" varit med en förespråkare för miljörörelsen, hade det varit tyst eller på sin höjd en axelryckning från etablissemanget inom industrin då också tror ni?

Tror du det är lika tyst på miljösidan över detta? Lyssna på TV4 och deras rapportering. Där det är krissamtal och nystartade chattfunktioner internt på skogsstyrelsen där det också bildats två läger. Detta med att han äger skog ifrågasätts skarpt och detta är lika dumt som att ifrågasätta om gd för energimyndigheten har el indraget in i huset.
Som det är nu kan ingen inom naturvetenskaplig utbildning leda skogsstyrelsen med detta tyckandet.
Vi kanske ska ta in en svetsare istället?🤔

Räcker med en "svetsare" på hög position ..... 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).