Skogsnyheter

Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

157 inlägg 28347 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

macke  
#730090 Den avhandlingen skrevs 2009. Tveksamt om det är så idag. Men det är min uppfattning.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

Bosse1  
#730157 LRF Tycker heller inte att allt är sant som kommer ur dumburken. Retar väl upp nån asfalt professor kan man tänka 😎

https://www.lrf.se/mitt-lrf/nyheter/rik ... ens-varld/

Användarvisningsbild

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

Camaro1969  
#730277
anersimyra skrev:Och vad gäller opartiskheten inom journalistiken och då explicit inom public service så har det forskats tämligen mycket kring den saken. https://expo.jmg.gu.se/wp-content/uploads/kv09-20-3.pdf 🙂


att en vänsterextrem organisation som expo skriver en avhandling om att svt inte skulle vara väntervridet är rätt komiskt 🤣

här försvarar ju tex SR i sin tur expo sen de stämplats som vänsterextrema av FOI
https://sverigesradio.se/artikel/6957148

så de håller nog varandra om ryggen så gott det går.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

Robbie  
#730293 Intressant hur många de är i denna tråd som antar att det ska vara så vänster att bry sig om miljön och naturhänsyn.

Och vem gynnar det att ni föser bort all kritik mot skogsbruket som nämns i serien som propaganda? Jo bolagen, som ger er så fina virkespriser.

Hjärntvättade av storskogsbruket eller hjärntvättade av Miljöpartiet, är något av det verkligen att föredra?

Användarvisningsbild

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

anersimyra  
#730296
Camaro1969 skrev:
anersimyra skrev:Och vad gäller opartiskheten inom journalistiken och då explicit inom public service så har det forskats tämligen mycket kring den saken. https://expo.jmg.gu.se/wp-content/uploads/kv09-20-3.pdf 🙂


att en vänsterextrem organisation som expo skriver en avhandling om att svt inte skulle vara väntervridet är rätt komiskt 🤣

här försvarar ju tex SR i sin tur expo sen de stämplats som vänsterextrema av FOI
https://sverigesradio.se/artikel/6957148

så de håller nog varandra om ryggen så gott det går.

Nu tror jag för all del att du inte läst artikeln, men vore så fallet så har du uppenbarligen inte förstått innehållet ..☺️

Avatar Fallback

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

Bosse1  
#730301 Expo för godkända studentarbeten
https://expo.jmg.gu.se/
https://expo.jmg.gu.se/wp-content/uploads/kv09-20-3.pdf

Högervänster


"Journalister är mindre benägna än andra att identifiera sig med de politiska partierna och att få ser sig som över-tygade anhängare till ett visst parti."
Det skrivningen får man väl bilda sig en egen uppfattning om 😎

Användarvisningsbild

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

Camaro1969  
#730310
anersimyra skrev:
Camaro1969 skrev:
anersimyra skrev:Och vad gäller opartiskheten inom journalistiken och då explicit inom public service så har det forskats tämligen mycket kring den saken. https://expo.jmg.gu.se/wp-content/uploads/kv09-20-3.pdf 🙂


att en vänsterextrem organisation som expo skriver en avhandling om att svt inte skulle vara väntervridet är rätt komiskt 🤣

här försvarar ju tex SR i sin tur expo sen de stämplats som vänsterextrema av FOI
https://sverigesradio.se/artikel/6957148

så de håller nog varandra om ryggen så gott det går.

Nu tror jag för all del att du inte läst artikeln, men vore så fallet så har du uppenbarligen inte förstått innehållet ..☺️


Ungefär som att du gormade och skrek om petterson i början av tråden utan att ta till dig innehållet 🤓

Jag läste samanfattningen, det var baserat på typ 11 personer,
Finns det nån som kommer fram till motsatsen?
Isåfall hade inte de vänsterextrema rörelsen expo presenterat den iaf😂😂😂🤡🤡🤡

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

anersimyra  
#730311 Det blir ju rätt ” skojsigt ” när jag länkar till en artikel som pekar på partiskheten inom journalistkåren och sen får vissa individer för sig att jag länkat till undersökningen för att påvisa det motsatta..🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤯🤯🤯 :-bd :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

Camaro1969  
#730312 Rätt skojsigt när man påtalar att de vänsterextrema utreder sig själva och kommer fram till att man inte är vänsterextrema🤡

Trovärdigt!

   TS
Avatar Fallback

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

maltex  
#730314 En empirisk studie på skogsforum har kommit fram till att alla till vänster om dom konservativa delarna av moderaterna bör betraktas som vänsterextremism. Kan finnas spår av anekdoter i ovanstående slutsats.

Användarvisningsbild

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

anersimyra  
#730318
Camaro1969 skrev:Rätt skojsigt när man påtalar att de vänsterextrema utreder sig själva och kommer fram till att man inte är vänsterextrema🤡

Trovärdigt!
Tja, ni inom extremhögern ser ju alla möjliga ismer och konspirationer inom alla företeelser som inte är sprungna ur ett högerextremt tankegods, lite som att se spöken mitt på ljusan dag..👻 i övrigt så åkte jag i kväll förbi ” Petterssons ” hem och där var som vanligt mörkt och nedsläckt, måhända sitter ” Pettersson ” och smider konspirationsteorier och letar texter på nätet som han som brukligt kopierar och publicerar som eget alster. Måhända får han även besök av något spöke framåt småtimmarna när fyllan går ur kroppen..👻👍

Användarvisningsbild

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

Camaro1969  
#730332 Skönt att veta att det bara var påhittat.
Producenten för denna serie på svt är alltså inte alls dömd för uppvigling?

Tack för klargörandet!

   TS
Avatar Fallback

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

ymer  
#730383 En "stoppa avverkningsaktivist" är alltid lagd åt vänster. Endast en överstatlighet kan bistå en skogsaktivist. Eftersom även media lutar åt vänster så kan dom räkna med hjälp därifrån. En skogsägare är en kapitalist och skall bekämpas, en av medias huvuduppgifter.
-Nyckelorden det handlar om är "lönsamhet och vinst" Vinst kan aldrig vara nånting positivt i vänstervärlden.

Om man säger att man gör en lönsam åtgärd i skogen (t ex gallring) så måste det vara motsatsen till en positiv miljöåtgärd i skogen, enligt samma principer.
Lönsamhet, vinst och allt som har med miljö att göra kan aldrig gå hand i hand...

-Enkla principer..

Avatar Fallback

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

Robbie  
#730388 Man behöver inte va aktivist för att ha en åsikt. Och man behöver inte avverka för att göra vinst.

Jag ska minnas detta inlägg när den gröna ekonomin är i full gång. Miljöfrågor, kolbindning, utsläppsrätter och hållbarhet är det som kommer generera deg i framtiden. De konservativa som fattat detta är på första plats i kön till banken.
Fossiler som fortfarande vill ge all sin vinst till baggböle står i vanlig ordning sist.

Avatar Fallback

Re: Dömd aktivist ska hjälpa svt att granska skogen

jannee  
#730389 En "normal" skogsägare försöker sköta sig skog på bästa sätt, en del fall för att maximera bäst lönsamhet (störst vinst), andra försöker bygga upp ett kapital till oförutsedda utgifter (kostnader) längre fram.
De flesta av oss ser långt framåt, förvaltar skogen efter bästa förmåga till sina arvingar.
Visst några missköter sin skog, låter det självgallra, bryr sig egentligen inte om hur skogen mår eller vad som händer, m.a.o. exakt som miljöfanatiker tycker är rätt.
En skogsfastighet är som vilket vanligt företag som helst, investerar du inte eller underhåller slutar det med en förskräckelse, ser du däremot hela tiden till företagets bästa brukar det även generera en ett bra netto.
Artrikedomen behöver INTE bli lidande bara för att du driver ett effektivt skötselprogram av din skog.
Självklart kommer vissa arter att få leva i minoritet med andra frodas, allt efter hur du sköter skogen.
Till syvende och sist är det ändå klimatet som blir avgörande, inte alls säkert att de arter som trivdes bra för 100 år sedan och som trivs mindre bra idag finns kvar om 100 år. I stället är det andra som gör intåg, något som tydligen inte miljöaktivisterna/botanikerna tänkt på.
I dag satsas det på förädlat utsäde i jordbruket, självklart gör så också i skogen, överallt högförädlas det - är det meningen att just skogen ska vända bakåt och då till forntiden eller va?
Svenska skogsägare har och har haft en effektiv skötsel av sin skog och på så sätt verkligen ökat virkesmängden stående skog, detta är något som det talas tyst om.
Detta trots svåra stormar, som bl.a. Gudrun men även enorma granbarkborreangrepp vilket vi nog ändå får skylla på klimatförändringen.
Klimatet eller vädret har gjort att grundvattnet är betydligt lägre än det brukar vara, även ytvattnet är mindre vilket gjort att träd som normalt skulle växa i 30 till 40 år till dör just p.g.a. bristande vattentillgång.
Just här nere i sydost får vi vatten, men INTE när det behövs. Höstregnen kan inte hjälpa gammelskogen som dog i somras.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).