NiclasT skrev:Försökt att kolla det och att mäta, men det ok ut. Också varit inne på det
Bra!
NiclasT skrev:Jag brukar lyfta upp svärdet i stället när jag spänner kedjan, men det är ju inte problemet. Det är att om den är korrekt spänd finns det ställen som är stenhårda, alltså inte att den slackar helt och behöver spännas igen
NiclasT skrev:Jag brukar lyfta upp svärdet i stället när jag spänner kedjan, men det är ju inte problemet. Det är att om den är korrekt spänd finns det ställen som är stenhårda, alltså inte att den slackar helt och behöver spännas igen
där nor skrev:Nicklas, kan du se hur många DL kedjan har och hur många kugg på drivhjulet och hur många kugg på noshjulet ? Man har ju råkat ut för slakkedjefenomenet ibland och trott att det beror på slitage nånstans.
Men det du beskriver i tråden nu gör mig betänksam, alltså att du bytt ut olika delar och även alla delar. Nästa gång det händer mig blir jag förbannad och gör en riktig vetenskaplig undersökning. Jag har några ideer om detta som jag måste testa.