sön 18 mar 2007, 15:54#7273
Skogshuggarn skrev:
Kör du något med din PS 5000, Huggarn, och hur tycker du att den är att jobba med såhär några månader efter köp?.
Ja, jag kör med den mer eller mindre dagligen! och är hittills mycket nöjd! har ännu inte haft några bekymmer!
jag var först lite fundersam över kvalitet/hållbarhet! men det verkar vara en "tuffing"
Jag har både medvetet & omedvetet gett det en hel del "stryk" men än rullar den på!
Och dom som kör exvis hva 346 och går i bytestankar och är nyfikna på ett annat fabrikat bör noga överväga ps5000! för dom känns ganska lika i handen! + att det är jäkligt bra "pulver" i dolmarn!
vibrationer finns det inga överhuvud taget! topptrisan på orginalsvärdet "stack" ganska omgående förvisso, så nu har jag ett oregon 15" "microlite"svärd på den! hoppas det håller bättre!
men oregons laminerade svärd "känns" inte som nån höjdarkvalitet! färgen ramlade av direkt i stora "tjok"! men det är ju egentligen skit desamma!
men det återstår ju att se! ska inte dömma ut det på förhand!
orginalsvärdet var också ett oregon,fast det står dolmar på det! när "microlite" svärdet går åt pipan så funderar jag på att kasta på ett "power match" på den! dom bör ju hålla bra mycket bättre förhoppningsvis!? så vitt jag vet så gör ju inte sthil svärd som passar andra sågar!! 😡 ganska synd & konstigt egentligen! för jag tror att dom hade fått sålt en hel del svärd till dom som kör andra fabrikat! för folk får tycka vad dom vill om stihls sågar,men svärden är skitbra helt enkelt!!
det törs jag lova i alla fall!
"Tyvärr" hehe...... så är det nog bara en tidsfråga innan jag "skriver in" en dolmar 7900 i "maskinparken" också! har dock inte provat nån än......men ändå!! 😈
Ps: ni som kör med "powermatch" svärd på bla era 372or! hur tycker ni att dom funkar? kvalitet? jag hade tänkt testa både "powermatch" och windsors "speedtip"! men det har inte blivit nåt med det än!!