Traktorer och processorer

Mf35 Matarpump oljeläckage

6 inlägg 2282 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mf35 Matarpump oljeläckage

Skogsalf  
#722548 Har äntligen fått bort svarta sörjan från miljödieseln i tank och filter. Efter nya filter luftning och värmning på högtryckspumpen med värmepistol fick jag diesel hela vägen upp till de lossade anslutning till spridarna Drog åt och den hoppade igång! Efter 5 års stillastående. Fantastiska maskiner. Jag har dock ordentligt oljesprut från mattarpumpens lilla lufthål. Någon som har någon idé om vad det kan vara?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Mf35 Matarpump oljeläckage

Fredi  
#722578 Matar pumpens membran sönder, oljan skall komma ut i hålet så det märks när det går sönder. Ny pump eller nya membran

Användarvisningsbild

Re: Mf35 Matarpump oljeläckage

Skogsalf  
#722632 Jag fattar, tack. Men det verkar som om det är motorolja som kommer ur hålet. Borde det inte vara diesel om det är membranet som har rykt....Eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf35 Matarpump oljeläckage

Fredi  
#722658 Borde komma bränsle jo men ibland ser de ut som olja när det blir blandat? Oljan slipper in i pumpen för att smörja vipparmen men hålet finns högre upp så ren olja borde inte rinna ut om inte vevhustrycket är högt pga stockad vevhusventilation eller dyl. Kostar inte många slantar att byta pump så prova med det.

Användarvisningsbild

Re: Mf35 Matarpump oljeläckage

Skogsalf  
#722725 Tack Fredi!
Provar det. Hur ventileras vevhuset?

   TS
Avatar Fallback

Re: Mf35 Matarpump oljeläckage

tallen100  
#722727
Skogsalf skrev:Tack Fredi!
Provar det. Hur ventileras vevhuset?

Från ventilkåpan.
Det går ett rör från ventilkåpan och ner på högra sidan iaf på den fyrcylindriga.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).