Skogsröjning

Stihl Fs 200 kopplingsschema?

15 inlägg 4369 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Stihl
Användarvisningsbild

Stihl Fs 200 kopplingsschema?

enslow 15  
#719058Har fixat upp en stihl fs 200 för att ha nåt litet att röja gräs runt tomten.

Det fanns ingen gaswire så jag köpte en ny och då följer det men 2st kablar en blå och en svart.
Är det någon som vart jag kopplar in dom?
mot gashantagen är det rena kablar men mot motorn är det en ringsko och en flatstiftsko.

Tacksam för hjälp//Enslow 15

TS
Stihl
Användarvisningsbild

Re: Stihl Fs 200 kopplingsschema?

Williamm  
enslow 15 skrev:Har fixat upp en stihl fs 200 för att ha nåt litet att röja gräs runt tomten.

Det fanns ingen gaswire så jag köpte en ny och då följer det men 2st kablar en blå och en svart.
mot gashantagen är det rena kablar men mot motorn är det en ringsko och en flatstiftsko.

Ringskon på ena bulten till tändningsdosan, och kontakten på en kontakt på tändningsdosan. Tror jag.

Användarvisningsbild

enslow 15  
#719064Ok ska dom lödas i handtaget? och isåfall vilken vart set ut som att när man stoppar sp blir det kontakt med strängen som är till höger om den svarta kabeln på bilden

TS
Användarvisningsbild

enslow 15  
#719065Kan lägga till att den startar och går bra efter cylinden,kolv och bensinslangs byte men den går inte att stoppa på stoppknappen

TS
Användarvisningsbild

enslow 15  
#719067Med tändningsdosa menade du tändspole va?

TS
Användarvisningsbild

Williamm  
enslow 15 skrev:Med tändningsdosa menade du tändspole va?

Precis! Jag vet det egentligen men hade tappat det totalt för stunden...

Användarvisningsbild

Williamm  
enslow 15 skrev:Ok ska dom lödas i handtaget? och isåfall vilken vart set ut som att när man stoppar sp blir det kontakt med strängen som är till höger om den svarta kabeln på bilden

Jag kan kolla hur det ser ut i handtaget på min, jag har också en fs200 isärskruvad just nu..
Men jag tror att det ska finnas några minikontakter i handtaget.

Användarvisningsbild

enslow 15  
#719074Ok stort tack.

Jag har inga mini kontakter i mitt handtag och kablarna är nakna.

Men jag gissar att en ska sitta på den strängen som går imot bläcken när man trycker in stoppen och den andra till blecket som rör sig mellan extra start,start och stopp.
och jag gissat att man för löda fast dom

TS
Användarvisningsbild

Williamm  
enslow 15 skrev:Ok stort tack.

Jag har inga mini kontakter i mitt handtag och kablarna är nakna.

Men jag gissar att en ska sitta på den strängen som går imot bläcken när man trycker in stoppen och den andra till blecket som rör sig mellan extra start,start och stopp.
och jag gissat att man för löda fast dom

Jag kollar, återkommer i kväll.

Användarvisningsbild

Williamm  
#719114Hej!

Jag hade fel i båda ändor...

Kontakten och ringskon sitter ihop med en plastbit som jag har för mig satt vis cylindern på kopplingssidan. Men jag mins själv inte hur det var, hopps jag lyckas sätta ihop den i gen.

I handtaget var det en tryckknapskonstrurtion. Bilderna får tala för självt..
1625944570_img_0961.jpg
1625944576_img_0958.jpg
1625944581_img_0957.jpg
1625944567_img_0956.jpg

Användarvisningsbild

Williamm  
enslow 15 skrev:Har fixat upp en stihl fs 200 för att ha nåt litet att röja gräs runt tomten.

Av din bild att döma så ska ringskon fästas på skruven som skymtas bakom tändningssladen. Och det borde komma en sladd från spolen för kontakten.

Användarvisningsbild

enslow 15  
#719133Jag har hittat vart bägge kablarna ska sitta på motorn.
Och av dina bilder så ser det ut som att kablarna ska skruvas eller lödas fast
jag ser inte riktigt på bilderna.

Men stort tack igen jag kollar på det imorgon.

//enslow15

TS
Användarvisningsbild

Williamm  
enslow 15 skrev:Jag har hittat vart bägge kablarna ska sitta på motorn.
Och av dina bilder så ser det ut som att kablarna ska skruvas eller lödas fast
jag ser inte riktigt på bilderna.

Men stort tack igen jag kollar på det imorgon.

//enslow15

Bra! Kanske jag får fråga dig sedan hur det ska sitta när jag sätter ihop min...
Det såg ut som att dem gick in i knapdosan och ingången var förseglad med epoxy. Om du har kvar den gamla så skulle jag löda på dem gamla sladdarna.

Användarvisningsbild

enslow 15  
#719168Vi har nog olika årsmodeller för jag har ingen knappdosa på min.

Men jag lödde dit mina kablar den blå på en tråd som håller gaswire på plats och den går till blecket, Sen svart på en som sitter i mitten.
Och när jag trycker på stopp så blir det kontakt mellan dom 2 kablarna och motorn stannar.

TS
Användarvisningsbild

Williamm  
enslow 15 skrev:Vi har nog olika årsmodeller för jag har ingen knappdosa på min.

Men jag lödde dit mina kablar den blå på en tråd som håller gaswire på plats och den går till blecket, Sen svart på en som sitter i mitten.
Och när jag trycker på stopp så blir det kontakt mellan dom 2 kablarna och motorn stannar.

Smart! När det funkar är det bra nog.. Den kan vara ett knappen saknades på din precis som gaswiren.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
<FTG
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).